Dag 7, 14 juli 2017, Austin

15 juli 2017 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Na lekker te hebben uitgeslapen zijn we ons klaar gaan maken. Geen ontbijt vandaag want we zouden lekker BBQ gaan lunchen in Austin, de hoofdstad van Texas. Voor het lunchen zijn we eerst langs Walmart gegaan om wat vers fruit te kopen voor later op de dag. Om half 12 moesten we op de plaats van bestemming zijn. La Barbecue was de naam van het "restaurant". Het was eigenlijk een soort foodtruck en de tafels stonden buiten. Toen we aankwamen zagen we de superlange rij en wilde ik spontaan neervallen. Het was zo vroeg in de ochtend en al superheet. Gelukkig had papa ons eten al lang van tevoren besteld zodat we het alleen hoefde op te halen (hij denkt ook echt aan alles). Mama, Ger en ik zochten een plekje uit en papa kwam 10 min. later met ons eten. We hebben gesmuld van de Beef ribs, brisket, turkey, en sausages. Minder lekker waren de pickles. Mega zout waren die, echt niet te eten haha. Toen we waren uitgegeten zijn we doorgereden naar de State Capitol van Texas. In de State Capitol zaten het huis van Afgevaardigden en de Senaat gevestigd in de periode dat Texas een onafhankelijke republiek was. Toen we binnenkwamen moesten we eerst door de security. Eenmaal langs de security kwam je binnen in een ronde hal met een mooi plafond. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we daar gaan verkennen. Overal even een kijkje genomen. Wat ik wel cool vond was bibliotheek die daar was. Het was een echte Amerikaanse bibliotheek die je altijd in die films ziet. Ik ging nog express hard praten in de hoop dat er een oude vrouw naar me toe kwam en zou zeggen; ssssst maar dat is helaas niet gebeurd. Na het bezoeken van de Capitol gingen we naar een zwemgelegenheid, Barton Springs Natural Pool. Het was ongeveer 38C° dus we konden wel een frisse duik gebruiken. De plek waar we naartoe gingen was een natuur(lijk)zwembad. Het was iets buiten de stad en helemaal omringd door bos (op de parkeerplaatsen na) het was daar super leuk op 2 dingen na. We mochten niet eten ivm al het wildlife daar. Dus al dat fruit dat we eerder die dag hadden gekocht hadden we zomaar daarnaartoe gesjouwd en er waren OVERAL muggen. Ik zit HELEMAAL onder de muggenbulten en mama, papa, en Ger hebben bijna geen enkele...bleh. Wat even minder leuk leek was de temperatuur van het water, omdat het water uit de grond komt is het altijd steenkoud, maar na de eerste ijsschrik wende het gelukkig heel snel en was het eigenlijk precies goed voor de Texas-hitte. We hebben mooie foto's gemaakt bij het bad. Het leek net een fotoshoot van Ger en mij. Papa werd helemaal gek van al die foto's die hij moest maken hahaha. Maar ik moet natuurlijk wel wat mooie foto's voor Instagram hebben dus vandaar. Na een paar uurtjes doorgebracht te hebben bij het zwembad zijn we vertrokken om te gaan avondeten. Het restaurant was bij Sixth street. Eerst gingen we een beetje wandelen, Sixth street is de muziekstraat van Austin, overal barretjes met live muziek, helaas voor mij en Ger allemaal 18+. Hoe verder we liepen hoe meer ghetto het eruit zag, mama vond het een beetje eng dus we zijn al snel naar het restaurant gelopen. Papa moest natuurlijk weer een magneet scoren, dit keer een magneet die zwervers aantrok want onderweg naar het restaurant hebben nog ongeveer 3 zwervers aan ons gevraagd of we wat geld voor ze hadden, maar uiteindelijk hebben we het gehaald, . We zaten heerlijk binnen in het restaurant, Gus World Famous Fried Chicken. Het was dus een Fried Chicken restaurant en niet zomaar een... Nee, een van de beste (ooit) Het allerleukste was dat je zelf een kipstuk mocht uitkiezen dus ik nam natuurlijk de dij!! Het lekkerste stuk van de kip!! Dit was serieus de lekkerste kip ooit. Na het eten wilde we niet meer buiten wandelen dus zijn we meteen naar de auto gelopen. We moesten nog een uurtje rijden naar ons hotel maar toen we eenmaal aankwamen gingen we meteen lekker ons bedje in om heerlijk te dromen over die kip:).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Win:
    16 juli 2017
    Een magneet scoren? voor ijzer? Wat moet pappa daarmee?
  2. Jacintha:
    16 juli 2017
    We gaan dus niet meer naar het Ei.
  3. Gerold:
    19 juli 2017
    Oom Win, dan hoeft papa niet meer naar de koelkast te lopen maar trekt hij de koelkast naar zich toe met de magneet.
    Oma, natuurlijk willen we nog wel naar het ei, voor de gezelligheid met jou