Dag 1; van Amsterdam naar Tampa

19 juli 2019 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Goodmorning peeps, tijd om weer te starten met ons bloody badloe blog. Over de heenreis valt eerlijk gezegd niet eens zo heel veel te vertellen, behalve dan dat:

- Opa Ewald ons supersmooth heeft afgezet op Schiphol waarbij alle baggage zowaar in zijn kofferbak paste;

- De rij voor het inchecken bij Lufhanse ons ongeveer 1,5 uur heeft gekost vanwege de zomerdrukte;

- We eenmaal binnen een McDonalds zochten voor ons traditionele vakantieontbijt, deze niet konden vinden en uiteindelijk bij BurgerKing (voor de kids) en LaPlace (voor Ennie en mij) zijn beland;

- We na een uurtje aankwamen in Frankfurt waar net een Shutdown ten einde liep omdat er wat was voorgevallen op het vliegveld, hierdoor was het chaos op het vliegveld en we hadden maar een uur overstaptijd;

- Ik ook nog toen we eindelijk door de duitse douane moesten werd onderworpen aan een extra controle, schrok hier wel even toen de douanier zo een plastic handschoentje aandeed, maar gelukkig stopte hij deze vervolgens alleen in mijn rugtas om deze te doorzoeken (ik kwam er dus ongeschonden vanaf);

- We ondanks dit onplezierige moment makkelijk de vlucht haalde omdat deze door de shutdown een vertraging van een uur had;

- We na een zeer voorspoedige vlucht (waar Shivana door het altijd inmense aanbod aan films niet heeft geslapen) door de vertraging niet om 6 uur maar om 7 uur landden op Tampa;

- Iets minder voorspoedig aan de vucht waren de toiletten, na ongeveer twee uur vliegen waren alle toiletten verstopt en daardoor alleen geschikt voor nummer 1. Ook papier mocht niet meer in het toilet worden gegooid, pretty discusting allemaal. Gelukkig was ik toch al geen fan van poepen op grote hoogte.

- We doordat we voorin het vliegtuig zaten (rij 11) een nieuw record hebben gevestigd voor snelste immigrations ooit (we waren er, mede dankzij de automatisering in 10 minuutjes doorheen, wat een verschil met New York);

- We door de snelle immigrations nog een record hebben gevestigd, namelijk het langst wachten op onze baggage ooit. Ik begon me al zorgen te maken dat deze door de shutdown in Duitsland de vlucht had gemist, maar gelukkig na lang wachten verschenen al onze koffers (we hadden de handbaggage ook ingecheckt) toch op de band (waarna we weer een extra controle van de baggage kregen, ging gelukkig sneller dan ooit in Houston);

- We na dit kofferavontuur de auto soepeltjes hebben kunnen ophalen, enige stress hier was keuzestress, zoveel auto's om uit te kiezen, uiteindelijk is het een Jeep geworden. Niet de grootste maar wel een van de mooiste die er stonden;

- De magen alweer begonnen te knagen, dus zijn we in Downtown Tampa heerlijke NY-style pizza gaan eten (vooral Gereny zijn calzone was heerlijk);

- Het na de pizza nog steeds niet genoeg was, we hebben nog een korte stop gemaakt bij Walmart, eigenlijk vooral om gevoelsmatig aan onszelf te bevestigen dat we er weer zijn (niet veel gekocht....te moe);

- We na Walmart gelukkig in 10 minuutjes ons hotel bereikten, inmiddels was het al 10.30 uur local time, in Nederland was het dus al 4.30 uur in de nacht. We we waren allemaal behoorlijk uitgeput en zijn direct gaan slapen (badhandoekenscore hotel; ++, er waren zowaar 4 badhandoeken op de kamer);

Maar behalve dit hebben we verder eigenlijk niets bijzonders meegemaakt, hopelijk hebben we morgen dus meer te vertellen.