Dag 10; van Miami naar Orlando

28 juli 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we erg op tijd opgestaan voor de lange rit naar Orlando, nou ja lang....3,5 uur rijden maar voor deze vakantie is dat lang OK. Eerst weer alle bagage in de auto voordat we de road kunnen hitten. Ik wilde eigenlijk bij een Cracker Barrel stoppen voor het ontbijt maar toen we na 1,5 uur rijden nog steeds geen cracker Barrel hadden gespot hebben we maar een sandwich gegeten bij het pompstation, en niet zomaar een sandwich......maar Earl of Sandwich!! Toen alle wel magen goed gevuld waren kwamen we al snel die Cracker Barrel tegen, alleen nu hoefde het niet meer. In ongeveer 2 uur zijn we vlotjes naar Orlando gereden om eenmaal daar als eerst de International Drive aan te doen. Bij Bargain World zijn we begonnen met het ophalen van oude herinneringen, althans Shivana, Ennie en ik, Gereny weet niets meer van zijn Florida reizen in 2010 en 2011. Het was geen heel hartelijk weerzien bij Bargain World want mijn blaas vond dat het alweer veel te lang geleden was dat hij zich mocht ledigen, we moesten dus eerst op zoek naar een toilet, gelukkig lag er aan de overkant van de weg een openbaar toilet (met een enorm Reuzenrad, Madam Tussauds  en SeaLife ernaast) dus daar hebben we allemaal goed gebruik van gemaakt om vervolgens bij Bargain World terug te keren voor het ophalen van oude herinneringen (poging twee, wel geslaagd). Vervolgens waren we nog niet klaar aan de International Drive want we zijn ook nog naar Pointe Orlando gereden, dit winkelcentrum deed wat aan als vergane glorie, veel leegstand nu en alleen de Tommy Hillfiger en de Hollister zijn nog enigszins de moeite waard. We zijn daarom al snel richting ons appartment in Kissimmee gereden, maar niet voor we een onderweg nog een stop maakten in Disney World. We zijn in Disney gereden naar het Polonysian Resort, een hotel in Hawaii stijl, omdat ik een verassing voor de kids in petto had. Dit hotel is namelijk de enige plek buiten het Magic Kingdom waar de roemruchte Dole Whip wordt verkocht. Dat is heerlijk fruitig ananas-softijs waarvan wij altijd een glimlach op ons gezicht krijgen. Hoe heerlijk verfrissend het ook was, het had voor mij een klein beetje een zure nasmaak om hier met de kids te zijn in het besef dat we ze dit jaar niet naar de Disney themeparcs zouden brengen, maar niet te lang getreurd, dat bewaren we voor 2021. Na de Dole Whips zijn we naar ons appartementje gereden om soepeltjes in te checken en ons even lekker op te frissen. Ook hebben we even een sneek-peek bij het zwembad genomen. Toen was het alweer tijd voor het avondeten, hiervoor zijn we gereden naar Habit-Burger en we hebben hier allemaal van een heerlijke burger en fantastische service genoten, voor de burger had ik betaald en de fantastische service kwam doordat de cashier een oogje op Shivana had, hij kwam elke twee minuten langs onze tafel gelopen om te vragen of alles nog naar wens was, dat op zich maken we wel vaker mee maar normaal gesproken niet in een fastfood restaurant waar het personeel zijn ogen niet van mijn dochter kan afhouden :(. Best ongemakkelijk dus. Na het eten waren we nog steeds niet moe, we zijn daarom lekker naar de film gegaan, het duurde even voordat we de bios konden vinden maar wat een geweldige bioscoop was het, de stoelen waren automatisch verstelbaar waardoor je zo ongeveer liggend met je voeten lekker op een voetenbank naar de film kon kijken met een grote soda in de ene en een nog grotere bak popcorn op de andere armleuning, heerlijk....als we in NL zulke bioscopen had had ik al lang een abonnement. Toen de Lion King was afgelopen zijn we in een half uurtje weer naar ons appartement gereden om nu echt uitgeput maar voldaan in dromenland te belanden. Natuurlijk na het draaien van een wasje....