Dag 17; Saint Augustine

4 augustus 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Ook vandaag hebben we het weer wat rustig aan gedaan, een beetje uitslapen, pizza ontbijtje, om in ongeveer twee uur te rijden naar Saint Augustine. Deze stad in noord-oost Florida werd al in 1565 gesticht door de spaanse ontekkingsreiziger Juan Ponce de Leon. St. Augustine is de oudste nog steeds bestaande Europese nederzetting in de VS. Natuurlijk hebben we hier het oude spaanse fort "Castillo de San Marcos" bezocht. Heel interessant om zoiets ouds in dit deel van de wereld te zien, dat mensen in deze warmte in zo een kasteel konden leven is nu onvoorstelbaar. Na het kasteel (waar we ook nog getuige waren van het afschieten van de kanonnen in de baai, met een oorverdovende echo...) zijn we door het historische centrum gaan wandelen. Enerzijds erg mooi om te zien, anderzijds jammer genoeg ook dit oude centrum werd weer behoorlijk ontsierd door alle toeristenprularia-giftshops waar Amerikanen overal zo gek op lijken te zijn. In St. Augustine was het ook nog even Pizza Time bij een tentje waar de New York Pizza's gewoon werden geëvenaard.  Daarna hebben nog even onze rust gepakt in de Cathedraal (kaarsje branden 5 dollar???)  waarna we nog even naar de mall van Saint Augustine zijn gereden. Niets bijzonders hier dus heel snel weer weg om te gaan avondeten bij.......tromgeroffel..........Shiv haar lievelingsfastfood.......meer tromgeroffel........WHATABURGER. Deze verassing viel erg goed bij haar in de smaak, ze wist niet dat hier in Florida  ook whataburger was. Uiteraard nam zij haar geliefde patty-melt. Hierna was het nog 2,5 uur terugrijden naar Orlando. Ondertussen werd het donker en zag in in de schemering allemaal kuddes wilde herten grazen naast de Interstate. Ik ben toen maar links gaan rijden, want je zal maar zo'n beest raken, overigens wel mooi om te zien al die wilde herten. Terug in Orlando zijn we nog even langs de Premium Outlet Mall gereden en daarna weer snel naar ons apprtementje voor een nog snellere sprong in bed. Morgen weer themepark-hysterie.