Dag 18; Universal Studios dag 3

5 augustus 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag weer aan de Fruit-loops voor onze derde en laatste Universal-dag. Vandaag was vooral bestemd voor de rides die we tot nu toe nog niet hadden gedaan. We waren dit keer wat later, tegen 10.00 uur, in het park. We begonnen in Universal Studios waar de kids allereerst in Rip-Ride-Rocket gingen. Ik ging niet mee omdat mijn herinneringen aan deze coaster niet zo heel goed waren, ik meen mij een behoorlijk bumpy-track te herinneren. Volgens de kids was dit niet zo en was het een soepele leuke coaster. Hierna hebben we de Horror Make-up show bezocht. Dit is eigenlijk de enige show van Universal die ik echt de moeite waard vind en dat was het ook weer, we hebben hier echt gelachen....Hierna hebben we de Simpsons -ride gedaan en daar ook geluncht. Na de Simpsons was het nog tijd voor ET, waarna we naar Islands of Adventure zijn gewandeld. We moesten nog steeds in Jurassic Park omdat deze de vorige keer werd stilgelegd vanwege onweer, ook dit keer hadden we geen geluk. We waren net 10 minuten in de rij en de ride werd weer vanwege onweer stilgelegd. Het heeft behoorlijk gedonderd waardoor we ongeveer anderhalf uur hebben moeten wachten totdat de ride weer openging. In totaal heeft het ons zeker twee uur gekost maar.........we hebben de ride uiteindelijk wel gedaan :). Na Jurassic Park hebben we nog even gekeken naar de rij bij Hagrid maar, helaas twee uur wachen daar hadden we geen zin in. De kids zijn toen gewapend met hun toverstok alle spreuken gaan uitvoeren in Hogsmeade. Toen ze hiervan genoeg hadden hebben we de trein terug gepakt naar Universal Studios. Ook hier hebben ze er nog flink op los kunnen toveren, ook hebben we ons nog een laatste keer tegoed gedaan aan Butterbeer en zijn we getuige geweest van hoe een toverstok een tovenaar uitkiest. Toen iedereen eindelijk was uitgetovert hebben we nog even Men in Black gedaan (3e geworden, jeeee) en toen was het alweer tijd voor de avondshow. We hebben genoten van de combinatie van filmbeelden, waterfonteinen, lasers en vuurwerk. Een waardige afsluiter van onze Universal dagen. Omdat we nog moesten eten zijn we bij Charleys door de drive-thru gereden om thuis voor het slapen gaan nog even te smullen van Philly Cheesesteaks en chicken wings.