Dag 24, Zondag 5 augustus, sightseeing Savannah

6 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Wat een prachtige dag vandaag, wel heel erg heet in Savannah. Na het wagelijke ontbijt in het hotel zijn we naar de stad gereden. Hier hebben we een city tour met een hop on hop off trolley genomen (I know, a very touristy thing to do) voor een rondleiding door de prachtige stad Savannah. Als eerste zagen we een schitternde kathedraal. Af en toe zijn we uitgestapt om zelf door een park te wandelen (Hier in Savannah zijn er genoeg parkjes met standbeelden of fonteinen, waaronder het park waar Forrest Gump op het bekende bankje zat, helaas heeft de gemeente inmiddels het bankje verwijderd) en te laveren tussen de sprookjesachtige met spaans mos bedekte bomen. Ook hebben wij een museum bezocht. Hier konden wij het verschil zien tussen het leven een rijke bankier en dat van de slaven die hij hield. Het huis was van Owen Thomas en man wat heeft hij in een prachtig huis geleefd. Wat ook wel grappig was, was dat onze gids uit België kwam en een beetje Nederlands spraak. Het huis, wat zo'n typisch oud zuiderlijk huis was, had een brug op de bovenste verdieping en maar liefst drie hemelbedden in het huis, het was een van de eerste huizen van Amerika met riolering(zelfs eerder dan het witte huis). Ook hebben wij een wandeling gemaakt door de riverstreet. Bij de riverstreet zijn er genoeg winkeltjes en een marktje om in rond te snuffelen. Gerold heeft in één van de winkels een magneet gescoord. We hebben even bij het water gezeten want de kids wilden wat eten. Shiv had een chilli cheese dog en Ger had een cheese dog, terwijl ze aten was er ook nog live muziek. Voordat we onze trolley weer instapten hebben we eerst nog wat fotootjes geschoten bij het standbeeld the waving girl, een mevrouw die naar verluid 44 jaar lang alle schepen die in Savannah arriveerden of er vertrokken heeft begroet en uitgezwaaid (daarna won ze van iedereen met armpje drukken). Ook hebben we een kijkje genomen in een enorme snoepwinkel waar Gereny een grote zak popcorn heeft gekocht. Na de hele dag getourd en gewandeld te hebben zijn wij toch echt weer met de trolley terug gegaan naar onze auto. Inmiddels was het etenstijd en door de wandeling kregen we best trek dus zijn we gaan eten in het oudste gebouw van Savannah (1734) bij the Pirate House. Hier werden we ontvangen door piraten. Elke ruimte had een eigen naam, wij zaten in de Jolly Roger kamer. Voordat we onze plek kregen liet een van de piraten mij per ongeluk schrikken door mij te groeten. De kids vonden het erg grappig en lachten me vol uit. We hebben uiteindelijk een mooi plekje geregen waar niet veel mensen zaten en we dus onze innerlijke rust konden vinden, hierbij hielp het perzikenbiertje dat Ger voor mij had besteld zeker, al kreeg ik het pas na mij te hebben gelegitimeerd. Georgia is trouwens bekend om de perzikken dus het was een heel toepasselijk drankje na een dag slenteren in Savannah. In het restaurant was er de mogelijkheid voor een rondleiding, uiteraard door een piraat. Maar dat hebben wij niet gedaan omdat wij ons buikie al vol hadden van het musea bezoek en van ons diner. Boven in het restaurant is een souvenier winkel waar we wel zijn geweest voor Ger zijn magneet. Na deze actieve dag zijn we vandaag optijd terug gegaan naar ons hotel om eerst lekker te gaan zwemmen, daarna een ijsje te halen en vervolgens moe maar wel voldaan naar ons bedje te gaan in onze nieuwe ROOKVRIJE kamer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl