Dag 25, Maandag 6 augustus, Tybee Island

7 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag zijn we wederom vroeg uit de veren om gebruik te kunnen maken van het weerzinwekkende hotelontbijt, voor mij daarom alleen havermout vandaag. De koffers hadden we de avond tevoren al ingeladen dus na het eten reden we gelijk door naar de buren, Marshalls. Daar hebben vooral Ennie en Shivana weer goede zaken gedaan. Ook ben ik even met Shivana naar de overkant van de straat gereden omdat zij graag naar Goodwill wilde. Goodwill kwam op mij over als een soort kringloopwinkel exclusief voor tweedehands kleding. Volgens Shiv zou je hier allerlei leuke vintage-kleding kunnen vinden, maar ik rook alleen maar muffe zooi, echter zij vond het geweldig en ik vond het vooral geweldig dat ze er niets heeft gekocht (he, wel een gratis pond belegen kaas bij die hakschoentjes, goeie deal!!!). Vervolgens gingen we over het (nog rustige) parkeerterrein terug naar Ennie en Ger in Marshalls en heb ik Shivana dit stukje laten rijden. Dit deed ze nog best goed, we zijn zonder veel brokken(minder dan in de havermout van vanmorgen) gearriveerd. Na dit avontuur zijn we naar de Oglethorpe Mall gereden om daar vooral aan de warenhuizen (Macy's, JC Pennys en Sears) een bezoek te brengen. Toen kon de dag voor mijn part pas echt beginnen want we gingen naar Tybee Island. We hebben heerlijk een paar uurtjes doorgebracht op South Beach, onder een parasolletje met ligstoeltjes. Zalig gezwommen in de (warme) zee en gegleden door de hoge golven. De atlantische oceaan was zo heerlijk hier dat zelfs Ennie nog even heeft meegesparteld, waar ze heel snel spijt van kreeg toen bleek dat er geen douches waren. Dan maar even met de auto op zoek naar een douche en na even zoeken bleek deze er wel te zijn, op North Beach. Daar hebben we ons kunnen opfrissen en klaarmaken voor het avondeten bij The Crab Shack. Hier hebben we werkelijk gesmuld van krab (twee soorten), crawfish, garnalen, mosselen en mais. De worst en aardappelen vonden we allen wat minder. Na dit fenomenale seafood festijn (and a piece of the best key lime pie ever) zijn Shiv en Ger nog even de alligators gaan voeren, heel grappig deed je dit door een soort brokje vast te maken aan een hengel en dan de hengel voor (errrr.....naast) de neus van een Gator te bungelen, zodat die kon toe happen. De kids vonden het echt geweldig om zo naar gators te hengelen (errr..... te voeren. Daarna nog een bezoek gebracht aan de vogelkooi (mooie papagaaien hier) en de soevenierwinkel (niets bijzonders) om tenslotte in vier uurtjes door te rijden naar onze eindbestemming, Atlanta.