Dag 26, Dinsdag 7 augustus, Atlanta attracties

9 augustus 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Hallo allemaal vandaag zijn we 8 uur op gestaan om lekker te ontbijten in het hotel. Na het ontbijt zijn we met de auto vertrokken naar het geboorte
huis van martin luther king jr waar we veel mooie dingen hebben gezien zoals zijn kerk, want zijn vader was dominee. In deze kerk zijn we geweest om naar een dienst te luisteren. Ook hebben we zijn graf gezien wat mooi op het water lag. Naast het graf hebben we de eeuwige vlam gezien die al brand sinds hij is begraven om zijn droom levend te houden. Na het graf zijn we naar het Martin Luther King Center geweest waar we nog meer nieuwe dingen hebben geleerd over Martin Luther King en waar Shiv en ik hebben meegemarcheerd in een demonstratie voor vrede en gelijkheid. En we hebben gewandeld in de straat waar hij als jongen woonde waar we mooie oude huizen hebben gezien. Toen we klaar waren met het wandelen zijn we vertrokken naar de World of Coca Cola. Binnen hebben we als eerst een film gezien over dat Coca Cola bij heel veel emoties wordt gebruikt bijvoorbeeld bij blijdschap, verdriet en liefde. Na de film hebben we foto's gemaakt met de orginele coca cola ijsbeer en een kijkje genomen in de kluis waar het geheime recept wordt bewaard. Ook hebben we allemaal oude reclame borden gezien van over de hele wereld waarbij natuurlijk ook een uit Nederland. We hebben ook een 4D film gekeken over de landen waar coca cola wordt gemaakt. Na de film hebben we natuurlijk heel veel cola gedronken maar omdat ik (Gereny) niet van cola hou was ik heel blij dat er ook heel veel andere Coca Cola-produkten waren zoals fanta, sprite en heel veel andere soorten frisdrank van over de hele wereld. We waren ook van plan om naar een aquarium te gaan maar eerst moeten we nog een cola magneet halen en Shiv heeft een (gek) hoedje gekocht en mama een pyama broekje. Toen we in het aquarium waren gingen we meteen naar een zeeleeuwen show. Toen de show was afgelopen gingen we naar een tunnel waarde grond bewoog en om je heen waren er allemaal grote vissen en reuzenroggen. Toen we uit de tunnel kwamen werden de allergrootste vissen gevoerd, de walvishaaien (de op een na grootste vis ter wereld) en dat konden we goed bekijken voor een groot glas. Er waren niet alleen grote vissen maar ook reuze schildpadden en (gewone) haaien. We zijn daarna naar een dolfijnen show geweest wat heel spectaculair was omdat de dolfijnen leuke trucjes deden en we werden kletsnat want we zaten bijna helemaal vooraan in de soak-zone. Ook zijn we door een paar aquaria gewandeld waar we allemaal mooie en bijzondere dieren hebben gezien en Shiv en ik hebben zeesterren gevoeld. Natuurlijk moesten we wel een magneet hebben dus die hebben we gehaald en omdat we heel erg trek hadden haalden we ook pindakaas pretzels. Toen we naar buiten liepen regende het opeens dus renden we naar de auto en daar waren we veilig. Omdat we nog niks hadden geluncht gingen we lunchen (al was het al tijd voor het avondeten) bij Mary Mac waar ze al hun soul food" homemade maakten. Na het eten zijn we nog even naar de mall bij ons hotel gereden omdat Shiv nog een heup tasje wilde hebben maar die hebben we helaas niet gevonden. Op de planning stond ook dat we naar de drive in bioscoop gaan, daar hadden Shiv en ik ons de hele vakantie op verheugt. Toen we waren aangekomen bij de drive in moesten we de kaartjes halen en daarna konden we naar ons scherm rijden. Bij het scherm was bijna niemand wat we heel raar vonden, maar na de voorbereidingen (achterste stoelen inklappen en het geluid zoeken op de radio) waren er gelukkig meer mensen gekomen. Omdat we al gegeten hadden hoefden we geen eten meer maar hebben we wel popcorn en drinken gehaald en daarna konden we lekker beginnen met de film (Hotel Transylvania 3) te bekijken vanuit onze kofferbak. De film was heel leuk maar de tweede film (de nieuwe Mission Impossible) hoefden we niet meer te zien omdat we allemaal moe waren en het niet te laat wilden maken. Terug in het hotel vielen we meteen in slaap.