Dag 5, Dinsdag 17 juli 2018, verjaardag van mijn Lief in Chicago

18 juli 2018 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Vandaag is onze allerliefste jarig.
Hieperdepiep...Hoeraaaa....
Ondanks dat Gerold zijn verjaardag niet echt viert, hebben we toch een mooie dag van gemaakt. Vanmorgen waren we al vroeg de deur uit. Om 08:30 uur hebben we onze wandelschoenen aangetrokken en gewandeld naar het beginpunt van Route 66 die door heel amerika loopt tot aan de pier van Santa Monica (Los Angeles). Dit beginpunt was gelukkig in de buurt van het Mileniumpark en dus het hotel. En omdat het nu zo vroeg was, was het weer best aangenaam. Nadat we wat foto's hebben gemaakt van deze historische plek hebben we een taxi genomen naar ons ontbijt restaurant, Original Pancake House, waar we heerlijk hebben ontbeten. Gerold was eigenlijk de enige die pancakes nam. Hierna zijn we gezellig gewandeld naar the Magnificent Mile waar wij een (free) trolley namen om naar de Navy Pier te gaan. Vergeleken met Scheveningen is de Navy Pier wat relaxter en enorm groot. Ook veel souvenirwinkels, boottocht-aanbieders en een kleine kermis inclusief reuzenrad. Op de Pier hebben we lekker geslenterd en het weer was heerlijk. Door de wind hadden wij geen last van de hitte. De kids hebben hier nog genoten van dippindots en Gerold en ik van een lekker koud biertje. We hebben hier ook heerlijk op een ligbank gechilled (Shivana zelfs gedut) in het zonnetje/windje😊
Om een uur of half vier dachten we terug te gaan naar ons hotel, maar Gerold en de kids wilden nog eerst even wat verfrissing en verkoeling bij een grote fontein/waterspeelplaats. Na dit speelmoment waarbij de kids helemaal doorweekt raakten zijn we eindelijk teruggewandeld naar ons hotel om ons weer even op te frissen en klaar te maken voor het verjaardagsdiner van Gerold. Dat hebben wij gedaan bij Restaurant Gibsons Steakhouse en we hebben heerlijk gegeten. Shivana beweert zelfs hier de lekkerste soep ooit te hebben gegeten (sorry opa). Maar...alsof dit niet genoeg was bestelde Shivana nog als toetje , een "stuk" taart om haar papa's verjaardag feestelijk te maken. Toen dat "stuk" taart kwam werd er voor Gerold een soort birthday yel gedaan door het voltallige personeel.
En dat "stuk" taart van Shivna was genoeg voor 8 personen....was niet normaal, zou thuis een hele taart zijn. Ik kan nu voorlopig ook geen taart meer zien. Na ons leuke en gezellig diner hebben we een taxi genomen terug naar ons hotel, geen leuke chauffeur dit keer maar een Afrikaan die constant in het Afrikaans aan het telefoneren was, geen leuke conversatie met ons dus maar gelukkig belde hij wel hands free. Vermoeid en voldaan zijn we tenslotte naar bed gegaan. Morgen weer vroeg op. Gerold gaat de auto ophalen, want dan verlaten wij Windy City en gaan naar de plaats Holland, Michigan.
Tot morgen.....

1. Fabienne:
    18 juli 2018
    GESLENTERD.....whahahhahahahaha...
  2. Jacintha:
    19 juli 2018
    Leuke dag? Jammer van die onbeschofte Africaan.
  3. Win:
    22 juli 2018
    Wat voor soep dan? Wat een kutafricaan. Geen fooi dus
  4. Win:
    22 juli 2018
    Wat voor soep was het dan? Wat een kutafricaan.
  5. Shiv:
    23 juli 2018