Dag 9; Everglades National Park

27 juli 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hola allemaal, ik ga jullie vandaag vertellen over onze muskieten dag in de Everglades. In de ochtend hadden we lekkere broodjes ontbeten bij Firehouse Subs. Na het ontbijt zijn we meteen vertrokken naar de Everglades. Onderweg kwamen we een een kleine fruitmarkt tegen waar we natuurlijk even voor gestopt zijn. Mama heeft daar apra bakba  gekocht. En we hebben daar heerlijke mango geproefd. Achter in de fruitmarkt was er een kleine boerderij met vogels, struisvogels en geiten. En er waren ook oude vliegtuigen waar je in kon zitten. Voor dat we weg zijn gegaan hebben we nog een fruit smoothie gekocht met vers fruit en een milkshake met banaan, mango en zuurzak. Eenmaal in de Everglades hebben we meteen een leuke trail gedaan. Tijdens de trail kwamen we super veel sprinkhanen en salamanders tegen. In het water zagen we ook een schildpad. Na deze trail zijn we verder gegaan naar een andere trail. Deze trail was iets minder prettig want tijdens de trail kwamen we allemaal agressieve sprinkhanen tegen die alle kanten op sprongen dat het gewoon eng werd en af en toe hoorde ik een gillende Shiv achter me en zag ik een springende papa voor me. Na de trail kwamen we er achter dat we door duizenden muskieten zijn lek geprikt en in de auto werden we helemaal gek van onze jeukende lichamen. De derde trail was naar een uitkijkpunt over het moeras. Daarna zijn we verder gegaan naar de vierde trail. We dachten dat het niet erger kon dan de tweede maar hier werden we nog doder geprikt door de muskieten, wat hier wel heel mooi was waren een aantal opstijgende pelikanen. Toen we daarna weer in de auto gingen zitten moesten we daar eerst op muskietenjacht want de muskieten waren gewoon vastgeplakt aan ons mee de auto in gekomen, over zeer ongewenste lifters gesproken.......toen we alle muskieten weer de auto uit hadden gejaagd konden we eindelijk weer verder. Na alle muskieten trails zijn we natuurlijk even een magneet gaan halen. De vrouw van de kassa vertelde toen dat er baby krokodillen achter de winkel in het moeras van waren. Uiteindelijk hebben we dus toch nog drie baby krokodillen gezien. Op de heenweg naar het restaurant hadden mama en papa zoveel jeuk van de muskieten dat ze zin hadden in krabben. Dus we zijn naar een japans buffet geweest waar ze alleen maar krabben hebben gegeten. Shiv en ik hebben gewoon van alles wat gehaald, veel verschillende sushi's, sashimi's, chinese gerechten en natuurlijk heerlijke toetjes. Papa en mama konden we ineens bijna niet meer zien omdat ze een bord met een enorme stapel gecrackte krabbenshells voor zich hadden, waarachter zij helemaal verdwenen. In het hotel hebben papa Shiv en ik nog gezwommen en daarna zijn we allemaal lekker gaan slapen. Morgen vroeg op voor de reis naar Orlando!!!