Orientation camp New York City

19 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

Intro:

Hoi lieve schattepatatjes van mijn hartje. Laat ik jullie dan maar eindelijk vertellen over het begin van mijn avontuur. Nou ik ben donderdag ochtend vroeg opgestaan. Ik heb lekker gedoucht en vervolgens zijn we naar schiphol gereden. Wat een raar gevoel had ik in mijn maag zeg. Ik had er natuurlijk enorm veel zin in maar ik vond het ook toch erg spannend. Ik heb mijn familie en vrienden nog nooit zo lang hoeven missen:(  Eenmaal op schiphol zag ik Lize al meteen staan. Na een tijde was Maya er ook en konden we samen inchecken. Na het inchecken hebben we even afscheid genomen van iedereen (even slikken) en toen stonden we er echt zelf voor. Douane en security ging heel soepel. Alleen Lize haar tas werd even nagecheckt. Na de security zijn we even gaan ontbijten bij de maccie (is traditie, je weet zelf toch) Ik had 20 nuggets gekocht omdat mi greedy. Ik heb er ook echt maar 11 opgekregen lol. Na het ontbijt zijn we lekker meteen naar de gate gelopen en jeetje, het was echt een pokke end (niks vergeleken met wat ik allemaal in New York heb gelopen maar daar kom ik later nog op)  Eenmaal bij de gate moesten we even wachten maar ook hier ging alles soepel. We konden lekker gaan zitten en alles is goedgegaan. Maya en ik zaten naast elkaar dus ik heb haar vrijwel de hele vlucht als kussen gebruikt (shoutout naar Maya) Lize zat aan de andere kant van het gangpad, en ik moet eerlijk toegeven dat de persoon naast haar zeker niet onaantrekkelijk was. Helaas vertelde ze na de vlucht dat ze niet echt contact met hem heeft gehad (what a bummer) Maya en ik hebben niks gegeten in het vliegtuig omdat we geen honger hadden door de spanning. Toen we eenmaal waren gelandbeseften we ons alledrie dat we echt in Amerika waren. wij hebben dit gewoon geflikt. Na ons besef momentje ging het eventjes fout bij de immigrations. Maya en ik kwamen er soepeltjes doorheem alleen Lize was haar belangrijkste formulier thuis vergeten. Hierdoor moesten we minstens een uur wachten. Op een gegeven moment moesten Maya en ik heel nodig naar de wc dus zijn we onze koffers gaan halen en naar de wc gegaan. Toen we uit de wc kwamen kregen we een berichtje van Lize dat ze al bij de begeleider stond. Maya en ik waren opgelucht maar geirriteerd tegelijk omdat het zo lang had geduurd. Eenmaal bij de begeider kregen we te horen dat we de rest van de dag moesten wachten op alle andere exchange students. Ik wilde opdat moment echt dood want ik was al zo moe van de vlucht en ik wilde eigenlijk gewoon douchen. Na wat baconater fries en een cola ging het al wel wat beter maar ik was nog steeds moe. Na heel de dag gewachte te hebben waren we eindelijk compleet. We waren op dit moment met 13. In het begin spraken we allemaal niet echt met elkaar maar later, na het kennismaken was het ijs al wat gesmolten.Onderweg naar het hostel hebben we allemaal genoten van het mooie uitzicht. Eenmaal in het hostel waren we allemaal doodmoe. We hebben onze spullen in de kamer gezet en ons bedje opgemaakt. We moesten nog wel avondeten dus we kregen allemaal een bakje mashed potatoes en een stukje steak??!! Het was nier walgelijk maar ik had gewoon geen eetlust. Na het eten zijn we even naar de supermarkt gelopen om de nodige dingetjes te halen. Na de supermarkt zijn we allemaal gaan pitten als een malle.

Highlights dag 1:

-  eerste keer times square na een lange tijd

- top of the rock met prachtig uitzicht

- jurkje gekocht bij Hollister

- gegeten bij kosher restaurant

- bh maat laten opmeten bij victoria's secret

- central park

Highlights dag 2:

- Brooklyn bridge

- Statue of Liberty boat tour

- mooie foto's voor insta geschoten (op dezelfde plek waar mijn vriendje zn foto's had gemaakt, compleet toevallig)

- 9/11 memorial

- New York Highline

- times square at night

Dieptepunten dag 3:

- mijn stomme kut vlucht heeft alles verneukt

- ik ben vroeg opgestaan voor niks

- mijn koffers zijn zonder mij naar Fargo gegaan

- ik moet een kamer delen met mijn kamp leiders

^ oops die hoorde niet bij dieptepunten XD

- ik moet nog langer wachten tot ik eindelijk mijn gastgezin kan ontmoeten

Ik ga nu wel lekker slapen hoor jongens, morgen weer een dag vol reizen :(:

1. Gerold:
    19 augustus 2019
    Goedemorgen engel, wat leuk om je eerste blog te lezen, helemaal in jouw stijl. Mijn dag kan niet meer stuk, succes met de reis vandaag.
  2. Ennie:
    19 augustus 2019
    Mooi verhaal liefie. Voor straks wens ik je een hele fijne reis toe. Laat weten als je er bent en ik verheug me al op je volgend mooi verhaal😘❤
    Dikke kus en knuffels, mama