Dag 1: Aankomst in The Big Apple

12 augustus 2023 - Queens, Verenigde Staten

Hola, even iemand nieuws die een blogje schrijft hierzo (Dirk)😁.  Zal ik jullie eventjes vertellen over onze reis en de eerste dag in New York (In mijn hoofd schreeuwen jullie nu met zijn allen JAAA!!!). Nou het begon allemaal vanochtend vroeg, omdat de taxi ons om 5:30 in de ochtend zou ophalen. Gelukkig hadden we alles in orde en meegenomen. Dit kon niet gezegd worden over iedereen met wie we naar schiphol reisden
 Mijn ouders gingen ook vakantie en kwamen er op schiphol achter dat ze een trolly thuis waren vergeten
 Maar goed genoeg over mijn ouders want dit gaat over Shiv en mij😌.
Na een half uur wachten op opening van de check in balies om 05:45 konden we eindelijk om 06:15 onze bagage inchecken. We kwamen redelijk snel de check in en douane door dus hadden alle tijd om rustig te ontbijten bij Maccie waar we eigenlijk met mn ouders zouden afspreken maar dat was helaas een prank want zij konden hier niet komen vanaf hun hal. Eventjes later zagen we dat het vliegtuig van mijn ouders naast die van ons stond dus konden we ze uitzwaaien en zien opstijgen.
Uiteindelijk was het tijd voor ons om te gaan vliegen. De vlucht ging heel relaxed. Eten was ook wel prima, er was alleen Ă©Ă©n groot mysterie tijdens de vlucht. Mijn schoen
 ja, je hoort het goed, enkelvoud
 SCHOEN, was ik verloren in het vliegtuig. Ik wilde mijn schoenen aandoen voor het landen, maar kon er maar 1 vinden. Je zou toch zeggen dat ie nog in het vliegtuig zou moeten liggen. Ik was zo lang aan het zoeken dat er zelfs een stemmetje in mijn hoofd zich af begon te vragen of ie niet ergens in de atlantische oceaan lag. Dat was bijna onmogelijk. Daarom gaf ik de nogal forsere jongen in de stoel voor ons de schuld dat hij mijn schoen had opgegeten. Uiteindelijk lag hij 3 rijen voor ons, niemand weet hoe maar eind goed al goed.
Uiteindelijk zijn we zonder verdere problemen geland en waren we na een kwartiertje met bagage en al onderweg naar het hotel. Het was niet een lange of moeilijke route maar met twee grote koffers door new york reizen met het openbaar vervoer is alles behalve praktisch kan ik jullie vertellen. We werden halverwege de reis op het treinstation benaderd door een of andere vage guy die ons helemaal lief wilde helpen. Gelukkig zijn we beide (naja ik in ieder geval ik weet het niet van shiv) niet op ons achterhoofd gevallen en gaven we uiteindelijk aan het wel verder alleen te kunnen. Toen verwachtte hij natuurlijk een fooitje voor zijn zware werk en toen we dat niet wouden geven gaf hij ons een tjoerie en liep hij weg.
Vanaf dat moment waren we eigenlijk binnen 10 minuten in het hotel en was dat hele gedoe voorbij. Nu kon de vakantie echt beginnen!
Na even te hebben opgefrist en omgekleed te zijn, zijn we naar een bbq restaurant bij ons hotel om de hoek wat gaan eten: John Brown BBQ. Hier hadden wij Brisket en Mac and Cheese besteld en hoewel die Brisket heerlijk was, vond ik die mac and cheese toch iets heerlijker. Het was ook helemaal niet duur wat ook meehielp met het eetplezier. Overigens werkte daar een of andere illegale vrouw die alleen bordjes ophaalde om waarschijnlijk fooi te krijgen en die had ik dan ook maar aan haar gegeven, al moet ik wel zeggen dat dit erg geforceerd werd door der.

Uiteindelijk gingen we met de metro richting 5th ave om vanuit daar naar Times Square te lopen, maar toen we vanuit de metrohalte boven kwamen, liepen we zo tegen een Sephora aan
 En dit was zeker niet de laatste kan ik jullie zeggen. Vond het wel eng dat ik de eerste keer dat we binnenkwamen het heel lang volhield zonder het helemaal *** te vinden. Gelukkig was dat de tweede, derde en zelfs vierde keer niet het geval. Maar als ik dat wegdenk had ik een topdag. We hebben daarna lekker over 5th ave gestrompeld zonder iets te kopen want dat zou een beetje zonde zijn aangezien we een hele dag naar een outlet mall gaan. Vanuit 5th ave zijn we doorgelopen naar Times Square, dit duurde echt nog geen 10 minuten. Toen we eenmaal daar waren kon ik mijn ogen niet geloven, het voelde alsof ik opeens in een film zat. Moet ik er wel bij zeggen dat ik misschien wel een stuk of 5x in mijn arm heb geknepen om te kijken of ik toch niet stiekem droom. We zijn daar nog een paar winkels binnen gegaan, maar niet te veel want we hebben nog een heel dagje times square en 5th ave te gaan. Toen werd het ook maar is tijd om avond te eten alleen zaten we allebei nog best vol van onze ‘lunch’. In Nederland bleef Shiv maar praten over Raising Canes dus moesten we daar natuurlijk per direct heen. Er stond een belachelijk lange rij buiten, maar die liep wel lekker door dus voor we het wisten stonden we al met ons eten in de handen. Er waren alleen geen zit plekken meer dus zijn we gewoon lekker met andere mensen aan een tafeltje van vier gaan zitten. Volgens Shiv was het het wachten en de hype op tiktok waard, maar ik vond het gewoon lekker. Zeg maar niet zo speciaal als iedereen beweerde al zou dit ook kunnen komen omdat ik nog zo vol zat van het eten van eerder. Daarna waren we allebei kapot van het vliegen en zijn we rond een uurtje of 21:00 naar het hotel gegaan, dit duurt normaal een kwartiertje ofzo. Maar niet als je met zijn tweetjes iets van 20 minuutjes bij het verkeerde perron staat te godveren dat die metro maar niet komt, terwijl we nog een trap naar beneden moesten lopen om op het goede perron te komen. Gelukkig toen we eenmaal zaten waren we zo in het hotel en konden we eindelijk het bedje in. Ik denk dat we zo vertrokken zijn dus joeeee!

1. Gerold:
    13 augustus 2023
    Wat een leuk verhaal en mooie fotos, gelukkig was je schoen dichterbij dan de trolley van je ouders😅, genieten jullie ervan!!