Dag 7; return to Ilya & Illian

18 april 2019 - Den Haag, Nederland

Vandaag zouden we eindelijk terugreizen naar onze kids die we ontzettend hebben gemist, oh ja daarbij zouden we ook weer naar huis gaan maar dat terzijde. Om 8 uur opgestaan vanwege onze belafspraak met Ger. Ook hij had er veel zin in om ons weer te zien. We hebben de hoteldeur weer vroeg achter ons dichtgetrokken voor een laatste NY-uitje met koffie in de hand ( NY-STYLE). De reis ging, na het halen van een pastrami-roll voor het ontbijt, richting (alweer) Century21 met de metro (NY-STYLE). Hier hebben we nog wat laatste aankoopjes gedaan. Omdat het zo vroeg was, was het lekker rustig. We hebben nog een trui (ondertussen afstemmend met hem via Whatsapp) en een broek voor Ger gekocht, en ondergoed voor Shiv. Ook heb ik een nieuwe rugtas gekocht. Mijn oude Duitse rugtas was op sterven na dood dus die zou ik in New York laten. Via de Westfield mall (erg mooi geworden) liepen we terug naar de metro en binnen 10 minuten waren we om 10.15 uur weer in Soho. Bij Joe's 🍕 hebben we een vroege lunch gehaald die we lekker opgevouwen ( NY-STYLE) op een bankje in een parkje naar binnen hebben gewerkt. Daarna zijn we terug naar het hotel gewandeld om afscheid te nemen van onze heerlijke kamer en om onze koffers op te halen. Ongeveer om half 12 hebben hebben we uitgecheckt in binnen 5 minuutjes zaten we in en yellow-cab die ik op straat staande had gehouden (NY-STYLE). Het was maar een half uurtje met de taxi naar Laguardia Airport. De taxirit ging eenmaal Manhattan uit erg soepel. Ook op het vliegveld geen problemen. De koffers goed op gewicht en goed de beveiliging doorgekomen (wel een extra tassencontrole vanwege de M&M's die de scanner als mogelijke bedreiging van de nationale veiligheid had aangezien. Na deze routinematige handelingen was het nog twee uur wachten voor het boarden, onderwijl (eindelijk) een versnapering van Aunty Annes oppeuzelend heb ik het blog van dag 6 geschreven en hebben we nog wat met het thuisfront ge-appt. Ook de vlucht van 55 minuutjes naar Washington ging voorspoedig, we kwamen ruim op tijd aan waardoor we niet een uur maar anderhalf uur overstaptijd hadden. Het eerste half uur gebruikten we om met een airtrain van terminal te wisselen en naar onze gate te wandelen en daar was het dus nog een half uur wachten op het boarden. Eenmaal in het vliegtuig waren er wat onderhoudsproblemen waardoor wij een half uurtje later vertrokken. De vlucht was super, goede film gekeken (the Green Book), lekker gegeten.  (rijst met kip) en zelfs een beetje geslapen. Toen ik wakker werd was het nog maar anderhalf uur vliegen. Na de landing snel in 1 minuut door de immigrations (de wachttijd voor non-eu citizens was een half uur, kunnen die Amerikanen nog wat van leren). Even gewacht op de koffer en daarna snel terug met het transfer busje naar de parkeerplaats waar mijn auto stond (terwijl we onderweg een snelcursus "auto's uit Duitsland invoeren in Nederland met een optie tot verscheping naar Suriname" van onze chauffeur kregen). Was gelukkig niet nodig want onze eigen bolide stond er nog. In een half uurtje ( inclusief 5 minuutjes file) waren we weer thuis. Allereerst de koffers uitgepakt om alles wat wij voor de kids hadden gekocht mooi in de woonkamer voor ze uit te stallen, vooral kleren en lekkers. Daarna zijn we ze heel snel gaan halen bij opa Ewald. Toen we daar aan belden renden ze ons tegemoet en hadden we zowaar ons eigen spoorloos-momentje. Het was echt heerlijk om de kids weer vast te kunnen houden en te zoenen, we waren allemaal zo blij om elkaar weer te zien en wilden elkaar niet meer los laten. Het leukste van vakantie met z'n tweetjes is.........je kinderen weer zien, alleen dat al is dus reden om te gaan, je hebt ontzettend veel waardering voor wat normaal vanzelfsprekend is (dus wanneer gaan we weer En....?). Weer thuis zagen de kids natuurlijk gelijk wat we voor hen hebben meegebracht en........ze waren er helemaal happy mee. Om te zien hoe blij ze nu waren (en hoe ze gelijk hebben gesmuld van de nog verse  cookies van Levain) maakt het meer dan waard dat Ennie en ik niet echt voor ons zelf hebben geshopt maar meer voor de kids. Al waren ze niet lijfelijk bij ons, we hebben ze een week lang voortdurend in onze gedachten en harten bij ons gedragen. Nu we weer herenigd zijn gaan we ons opmaken voor ons volgende avontuur, maar aangezien dit geen USA is, zal daarover NIET worden geblogd.

Het was weer een heerlijke, actieve, gastronomische en dit keer  ook romantische trip, we hebben het echt fantastisch leuk gehad in the Big Apple waar we een enorme verscheidenheid aan verschillende wijken met elk hun eigen unieke sfeer  hebben mogen ervaren.  It truelly was a splendid week (NY-STYLE).