Las Vegas

17 augustus 2015 - Den Haag, Nederland, Nederland

Inmiddels zijn we weer thuis in NL en zelfs enigszins uitgerust, echter is er nog niet gereislogd over Las Vegas. Hierbij net over de valreep het verslag.

De eerst dag in Vegas begon vrij lui. We waren immers allemaal moe van de  middernachtelijke wandeling over de strip en het hierop volgende uitpakken van de koffers. Na wat te hebben uitgeslapen zijn we naar de strip gereden voor een zondagsbrunch bij the Wicked Spoon (Cosmopolitan Hotel). Hier hebben we ons tegoed gedaan aan o.a. omeletten, prime rib, garnalen, zalm, chinees eten, bacon, beenmerg, mac&cheese enz, enz, enz. Omdat we deze extra bagage natuurlijk liever kwijt dan rijk waren zijn hebben we onze sightseeing van de strip van de vorige nacht gelijk hervat. We hebben, the Cosmopolitan, Planet Hollywood (inclusief Miracle Mile Shops), Hotel Paris, Ballys, Ceasars Palace (inclusief Forum Shops), M&M World and last but not least ROSS bewonderd. Ook hebben we geprobeerd aan showkaartjes voor Cirque du Soleil te komen maar deze waren helaas op vanwege het weekend. Gelukkig maar want we waren inmiddels allemaal zo uitgeput van het lopen dat we in het Cosmopolitan bij Secret Pizza (secret omdat er door het hotel geen ruchtbaarheid wordt gegeven aan het bestaan van dit tentje en het in een wat verborgen gang zit weggestopt) twee overheerlijke pizza's gehaald om in ons hotel op te peuzelen. Na dit gepeuzel had alleen Ennie nog wat energie over om met de kids te gaan zwemmen.

De tweede dag stond de ochtend in het teken van de huwelijksvoorbereidingen. Wendy en Glenn werden onder begeleiding van Ennie en Shivana 's ochtend door een dikke limousine bij ons appartement opgehaald voor achtereenvolgens, het ophalen van de trouwvergunning, het bezichtigen van de trouwkapel en het uitzoeken van de trouwjurk. Ondertussen ben ik met Ger, Gi en Reg gaan zwemmen. Nadat de limo iedereen weer veilig en wel gedropt had en we een ontbijt van pizza-restjes hadden genoten zijn we met z'n allen gaan shoppen in de Fashion Show Mall. Vooral bij Forever 21 werden daar goede zaken gedaan. maar opeens werd Glenn (zogenaamd) door de trouwkapel gebeld, ze hadden heb gelijk nodig omdat er nog wat voor het huwelijk moest worden geregeld. Daarop zijn Glenn en ik naar het vliegveld gereden (op 10 minuutjes afstand maar) om zijn nichtjes Graz en Raeli op te halen. Zij waren in de buurt (op vakantie in buurland Mexico) en konden het uiteraard niet laten om het huwelijk bij te komen wonen. Na deze enorme verassing voor Wendy (ondanks dat ze ook deze niet zag aankomen was ze zeer aangenaam verrast) zijn we even gaan rondkijken in the Venetian bij the Grand Canal Shops, met afstand het mooiste hotel/winkelcentrum van Vegas. Daar hoorde Wendy ook van Glenn dat ze daar de volgende dag de huwelijksnacht zouden doorbrengen. Vervolgens een uur in de rij gestaan in Ceasars Palace om te gaan eten bij het Bacchanel Buffet, het beste buffet van Vegas. Vooral veel vis en schaaldieren gegeten, king crabv, stone crab, oesters, scallops, garnalen, clams enz enz enz. Na dit zware diner moest er natuurlijk weer gelopen worden. Dit hebben we gedaan in Downtown Las Vegas, hier hebben we over Fremont Street gekuierd, we hebben genoten van de lasershow en optredens, ons vergaapt aan alle weirdo's, geshopt in een soevenierwinkel en bewonderend gekeken naar de grootste goudklomp ooit gevonden in the Golden Nugget. Zeggen dat we hierna moe waren is een understatement, en dat terwijl we de volgende dag een trouwerij zouden hebben. Als dat maar goed kwam.

De dag van de trouwerij. In de ochtend zijn we allemaal gaan zwemmen zodat het huwelijkspaar wat alone-time kreeg. Ik denk dat toch niemand in hun buurt wilde zijn omdat de buikzenuwen van Wendy hun hoogtepunt bereikten. Na het zwemmen ben ik met Graz, Raeli, Shivana, Gi, Ger en Reg wat gaan toeren. We zijn naar Krispy n Kreme, Walmart, Dollartree en Payless geweest, ook om Graz en Raeli kennis te laten maken met een aantal van onze favorieten. Volgens mij is dat gelukt en is de kleine Dracien (spellingscheck??) van een nieuwe outfit + sneakers voorzien. Daarna precies op tijd terug in het appartement om ons mooi te maken voor de trouwerij. Wendy was dat inmiddels al gelukt, de hairstylist annex visagist was al langs geweest voor haar afspraak en had zijn werk goed gedaan. Toen vervolgens iedereen er op zijn paasbest bij liep kwam als eerst de limousine voor de mannen en een kwartier laten de limousine voor de vrouwen. 2 limousines zodat de bruidegom zijn bruid (in haar mooie jurk) niet eerder zou zien dan voor het altaar. Eenmaal bij de kapel mocht ik een mijn getuigerol vervullen door de akte te ondertekenen. Vervolgens kregen we (vooral Glenn) nog wat instructies voor de ceremonie. Over de ceremonie hoef ik weinig te vertellen omdat de meeste volgers deze (al dan niet live) hebben gezien. Je weet dan ook dat niemand het droog heeft kunnen houden. Tot 9 september a.s. is de ceremonie nog te zien op: http://www.littlechapel.com/guests/Ceremony.aspx?PlanID=1105116 Na de ceremonie was het tijd voor de fotoshoot. Deze was glamorous en stijlvol tegelijk. Hierna hebben Ennie en ik de bus bij het hotel opgehaald waarna we naar het Venetian zijn gereden waar de rest inmiddels gearriveerd was. Wat een schitterde suite hadden Wendy en Glenn daar, met een fantastisch uitzicht op de strip, bij uitstek geschikt om eens flink te honeymoonen. Maar voordat ze daarmee konden beginnen eerst het huwelijksdiner. Dit vond plaats bij Roy's Restaurant. We hebben hier heerlijk Hawaiaans gegeten (sushi en andere visgerechten). Ter gelegenheid van het huwelijk kregen Wendy en Glenn een heel mooi opgemaakt toetje en een groepsfoto cadeau van het restaurant. Na het eten zijn we nog even langs het wereldberoemde Las Vegas Sign gereden voor de fotobewijzen dat dit echt allemaal heeft plaatsgevonden. Daarna heb ik Wendy en Glenn bij het Venetian afgezet.

Rije Rije Rije in een busje. Ook de vierde dag begon weer met zwemmen, allen niet voor mijzelf. Ik ben vroeg opgestaan om Wendy en Glenn weer op te halen, Graz en Raeli op het vliegveld af te zetten en vervolgens Wendy en Glenn bij de trouwkapel te brengen voor het uitzoeken van de foto's. Dat duurde slechts 2,5 uur. In de tussentijd ben Ennie, Shiv, Ger en Reg gaan halen bij het appartement, ook gaf me dat de gelegenheid om weer te proberen om aan Cirque du Soleil kaartjes te komen, wat mij dit keer wel lukte. 's Avonds zouden wij gaan naar Mystere. Vervolgens een inmiddels uitgehongerde Wendy, Glenn en Gi opgehaald bij de trouwkapel en gereden naar The Egg and I voor een late lunch. Na al dit ge-ei heb ik iedereen m.u.v. Glenn afgezet bij de Premium Outlet Mall North (oeps...de verkeerde) en ben ik samen met Glenn in hotel Treasure Island onze zitplaatsen gaan uitkiezen voort de show van vanavond. Daarna de rest weer opgehaald in de mall (waarbij Glenn en gezin bij de wandeling terug naar de parkeerplaats nog verdwaalde) om vervolgens net op tijd weer terug in Treasure Island te zijn voor de start van de show. Mystere was een adembenemende show, vooral de kids hebben genoten. Om een idee van de show te krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=R6pRvnueztk Na de show moest er nog gegeten worden, dit hebben we gedaan bij Sura BBQ, een Koreaans bbq-buffet restaurant. Hier kon je zelf je rauwe vlees van een buffet uitkiezen waarna je dit aan tafel barbecuede. Ik heb heerlijk gegeten, Gi, Ger en Shiv ook maar ik geloof dat verder niet iedereen fan was.

Op onze vijfde en laatste Vegas dag hebben we de ochtend weer vrij rustig doorgebracht. We zijn gaan zwemmen met de kids en daarna zijn we gaan lunchen bij mr. Mama's. Een lunchtentje gerund door een hele hartelijke en vriendelijke (de deur werd bij aankomst wagenwijd voor ons opengehouden) amerikaan van Griekse afkomst. Na de lunch zijn we gaan winkelen bij Premium Outlet Mall South (gelukkig....de goeie). Dit hebben we tot een uur of zeven volgehouden, er was dan ook eindelijk een DressBarn en natuurlijk werd Guess weer niet overgeslagen, bovendien, buiten regende het toch. Na dit gewinkel (ik kon inmiddels geen winkel meer zien) zijn we weer naar de strip gereden, naar Planet Hollywood om precies te zijn, om een hamburger te gaan eten in Gordon Ramseys BurGR. In het grote burgerklassement steeg de burger die ik hier heb gegeten uit boven alle andere, voor Glenn staat nog steeds Slaters 50/50 op 1, smaken verschillen zullen we maar zeggen. Na het voltooien van onze Burgerbattle zijn naar nog grotere hoogte gestegen door een bezoek aan het Stratosphere. Hup, met de lift naar de 107e verdieping en genieten van het fantastische uitzicht dat Las Vegas biedt in het donker.....al die lichtjes aan de rand van de woestijn, gewoonweg fantastisch om weer zien (geen gekke attracties gedaan trouwens). Daarna snel naar bed voor een vroeg vertrek morgenochtend.

Om 10 moetsten we uitgechecked zijn en dat gaf ochtendstress. Vooral de vraag, hoe voorkomen we overgewicht gaf de nodige hoofdbrekers. Uiteindelijk is het gelukt om op (soort van) op tijd uit te checken. Omdat we nog wat tijd hadden voor het vliegen zijn we nog naar Krispy n Kreme (voor Fab) gereden, gevolgd door Walmart, Dollartree en 99CentsOnly. Naarna op naar McCarran International Airport waar we iets laten dan gepland opstegen vanwege een storm.

Een verder voorspoedige vlucht (snurk..) bracht ons naar London waar we slechts 8 uur konden doorbrengen (snurk again..) voordat British Airways ons weer netjes op de Amsterdamse stoep kon afleveren. Toen we thuiskwamen was het inmiddels tegen 11 uur 's avonds. De jetlag heeft mij tot een uurtje of 3 s'nachts beziggehouden, maar dat is niet erg. Het was weer een fenomenale vakantie!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl