Eerste schoolweek op Fargo North High School

2 september 2019 - Fargo, North Dakota, Verenigde Staten

Hallo liebe leute, zijn jullie klaar voor mijn eerste schoolweek blog? Grab ya popcorn, grab ya soda cuz dis shit finna be fire. Op donderdag 22 augustus was mijn eerste schooldag. Aangezien school om 5 over 8 begint, moet ik elke dag om 7 uur opstaan om me helemaal klaar te maken. Na het klaarmaken stond ik om half 8, met ingepakte tas en al, klaar voor de deur. Daar heeft moeder Stacie een foto gemaakt van Micah en mij op onze eerste schooldag. Micah en ik zijn daarna naar school gereden. Eenmaal op school ging Micah naar haar locker en in naar de mijne. Mijn locker is ongeveer 5 keer de locker die ik had op het SGDC en man wat is het een pleuriswerk op mn locker open te krijgen. De eerste drie dagen heb ik mensen continu moeten vragen om mijn locker voor me open te maken dus intussen hebben ongeveer 10 mensen mijn locker combintie haha. Mijn rooster is als volgt:

1st period: English

2nd period: German

3rd period: concert choir

Lunch break (tussen 3th period en 4th period)

4th period: open period (tussenuur)

5th period: cultures and cuisine

6th period: MUSH (Modern United States History)

7th period: biology

Mijn eerste dag ging als volgt: Ik kwam in mijn engels klas en er was 1 meisje. Ik vroeg of ik naast haar kon zitten en ze schudde ja (ik blij).  Toen ik me had voorgesteld raakte we aan de praat en zij is nu een van mijn beste vriendinnen. Haar naam is Kaija trouwens, voor de mensen die zich dat afvragen haha. Na Engels moest ik door naar Duits. Deze leraar had ik al onmoet toen ik mijn vakkenpakket op school ging kiezen dus ik kende hem al een beetje. Dat maakte het wel super chill. Duits in Amerika is qua niveau vergelijkbaar met Nederland maar het verschil is dat ze in Amerika veel meer Duits spreken (waar ik geen problemen mee heb) en in Nederland moeten we meer lezen (wat ik inmens haat maar oke) Na Duits was er een meisje uit mijn klas zo lief om me even naar mijn volgende les te brengen aangezien ik was vergeten waar het koor lokaal was. Haar naam is Tasha en ze zit elke dag bij mij tijdens lunchtijd. Nadat ze me had afgezet bij het koor lokaal en ik haar had bedankt kwam ik erachter dat Kaija ook concert choir volgde dus ik had meteen een maatje. Kaija's beste vriendin Katie volgt ook concert choir dus dat maakt 3 van ons ;) In het koor heb ik ook een ander meisje leren kennen. Haar naam is Laura en ze komt uit Italie. Samen met haar zijn wij de enige twee exchange students op onze school maar in Oktober komen er allemaal Duitse exchange students. Choir is echt een leuk vak alleen ik moet nog wel leren om muziek noten te lezen maar both Micah and Tasha can help me out with that. Na choir was het lunchtime, waar ik me enorm op had verheugt want ja, lunch in Amerika is toch wel echt even wat anders dan in Nederland. Ik kan me eerlijk gezegd niet echt meer herinneren wat ik de eerste schooldag had geluncht maar volgensmij had ik niks te klagen. Na lunch had ik een tussenuur. Ik heb in mijn tussenuur Laura opgezocht en toen hebben we samen even gebabbeld over het leven. Helaas gaan tussenuren altijd heel snel en die van haar is eerder afgelopen dan die van mij dus toen zij terug moest naar haar les ben ik maar een beetje de school gaan doorlopen. Na mijn tussenuur had ik kookles (cultures en cuisine) Hier hebben we nog niks gekookt op de eerste schooldag maar hebben we meer regels besproken en dergelijke. Na deze (saaie) les had ik American History. Hier hebben we kennisgemaakt en ik heb gelukkig geschiedenis met Katie dus ik ben niet alleen. we hebben nog niet veel geschiedenis les gehad maar het lijkt me wel interessant om alles vanuit Amerikaans perspectief te zien en erover te leren dus ik ben benieuwd. Mijn laatste les was biology. Wat een kakvak is dit zeg. Ik snap er vrij weinig van en de eerste dag heb ik ook niet echt vrienden kunnen maken. Later in de week heb ik wel bio maatjes kunnen maken (Emma, Raegan en Melinda) dus nu kan ik ze alles vragen als ik iets niet begrijp lol. De rest van de week ging soepeltjes en we hebben zelfs een van de dagen bruschetta gemaakt bij kookles (was yummy) Elke dag na mijn laatste uur moet ik nog een uurtje wachten op Micah want zij heeft dan nog les. In dit uur ga ik naar mijn vriendin Raegan (andere Raegan dan die van bio) die werkt in de Merch Shop van de school. deze Reagan is een senior net als ik en ze is superlief. (Ik heb trouwens een trui gekocht van de school op de tweede schooldag)

Dit was mijn eerste schoolweek aangezien elke dag hetzelfde is gegaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen want ik vond het zelf niet per se heel bijzonder. Ik vind het wel leuk dat er overal in de school lekkere football boys rondlopen maar niet tegen mijn vriendje zeggen lmao.

Stay tuned voor mijn blog over The Mall Of America in Minnesota want I had a really fun time over there:)

1. Ennie:
    Nice😍
    Leuk om weer wat van je te lezen en ook te weten dat je het naar je zin hebt en al veel vrienden hebt. Enjoy and have fun. Ik kan niet wachten om je volgend verhaal te lezen over The Mall of America😉
    Dikke kus and lots of love😘💋
    Mom❤
  2. Mona:
    2 september 2019
    I enjoyed your story very much dear Shivaantje. Can’t wait for the next one☺️
  3. Gerold:
    2 september 2019
    Ook ik smul van iedere letter die je schrijft. Goed dat je het zo naar je zin hebt, maaruh....was er echt geen leuk vak om invulling te geven aan je 4th periode? Als ik wel zou weten wanneer je volgende verhaal verschijnt zou ik de dagen tellen, maarja dawasnie...😜. Have fun en geniet van elke dag. ❤U, Dutchdad.
    Oh ja, heb je al gelongboard???
  4. EB:
    3 september 2019
    Dear dear Shivana,
    a beautiful, exciting and energetic story. I Am happy that you are enjoying yourself so much. Until now you have fully enjoyed it and hope it stays that way. Because of you enjoy, we enjoy it here too. Good luck. Love.......Opa❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  5. Jacintha:
    3 september 2019
    Fantastisch! Fijn dat je het naar je zin hebt poppetje en zo gauw al vriendinnetjes hebt.Ook prettig te lezen dat je een goede eerste week had en dat met ons wil delen. Geniet ervan en wij genieten met je mee. Liefs en een dikke kus van oma.💋😘