Dag 2: Times Square & 5th Avenue

13 augustus 2023 - Queens, Verenigde Staten

Hallo lieve mensen! ik ben weer terug van weggeweest, jullie favoriete blogger. Ik heb vandaag de eer om jullie te vertellen over onze tweede dag. We zijn de dag vroeg begonnen (om 04:45 om precies te zijn) omdat die jetlag ons helaas toch te pakken heeft gekregen:( Wij hebben overigens wel heerlijk geslapen in ons super luxe kingsize bed en uiteindelijk hebben we toch 7 uur slaap gepakt wegens het vroeg naar bed gaan gisteren.  Aangezien we na 05:00 niet meer konden slapen zijn we ons maar lekker vroeg gaan klaarmaken en na even gechilled te hebben zijn we rond 08:30 ons hotel uitgegaan voor ons avontuur. De ochtend begonnen we als echte locals met een morning coffee. Vervolgens liepen we 5 minuutjes naar het metro station en waren we binnen 10 minuten op Times Square. Ik kan je heel eerlijk zeggen, hoe vaak ik hier ook ben geweest, dit blijft voor mij een magische plek. Na aankomst op Times Square hebben we eerst even op de wereldberoemde Red Steps gezeten om te genieten van het uitzicht waarna we bij Krispy Kreme een paar donuts hebben gehaald die we ook lekker op de rode trap hebben opgepeuzeld. Wanneer ik je zeg dat die donuts niet normaal vers waren is dit eigenlijk nog een understatement. Ze waren gloeiend heet en echt net vers gemaakt. Dirk kreeg gewoon twinkels in zijn ogen toen hij de eerste hap nam. Ik voel me heel eerlijk gezegd wel een beetje schuldig naar Dirk toe want die heeft me nu al meerdere keren gezegd dat ik meerdere dingen voor hem heb verpest (mac n cheese in nl, donuts in nl, kip burgers) maar ik ben blij dat hij nu eindelijk weet dat ik niet overdrijf als ik het heb over Amerikaans eten. Na ons simpele ontbijtje zijn we doorgegaan naar het museum waar ik voor ons had gereserveerd. Dit museum gaat onder andere over de geschiedenis van New York maar geeft naast informatie ook veel mogelijkheid tot interactie. Zo zijn er meerdere filmpjes die je kunt bekijken, zijn echt echt dingen die je mag aanraken en waar je mee mag poseren en eindigt het museum met een attractie die het laat lijken of je over New York heen vliegt. Deze attractie was echt de klap op de vuurpijl want we hebben allebei heel erg genoten. Na het museum hebben we ons rondje Times Square van gisteren afgemaakt en hebben we een gedeelte 5th ave gelopen waar we mooie schoenen voor Ger zijn tegengekomen (die ik overigens nog niet heb gekocht hahaha). Na een tijdje begon ons buikje wel echt te rommelen dus het werd tijd voor lunch. Toevallig liepen we tegen een Shake Shack aan maar toen we de rij zagen zijn we maar weer heel gauw omgekeerd… zo veel honger hadden we ook weer niet😒We besloten om terug te lopen naar Times Square om te lunchen bij Popeyes en ik kan niet vertellen of dit nou een goede keus was of niet want we hadden zo een lekkere chicken sandwich dat we eigenlijk alleen maar meer wilde eten. Helaas was dit niet mogelijk omdat we een reservering hadden staan later die avond. Na de goddelijke sandwich met mashed potatoes en gravy zijn we terug gegaan naar 5th ave om ons rondje af te lopen. We waren eigenlijk onderweg naar the Empire State Building, flat iron en de Harry Potter winkel totdat God er genoeg van kreeg en het plotseling keihard liet regenen. Regendruppels zo groot als spruitjes en ik overdrijf niet. Het was zo erg dat Dirk en ik gewoon besloten om gewoon de metro naar het hotel te pakken. Eenmaal weer bij onze halte scheen het zonnetje weer alsof het nooit (echt niet 10 min geleden ofzo) tering hard had geregend. Als je denkt dat Nederland bipolair weer heeft, New York kan er ook wel wat van. Nouja anyways, eenmaal even in het hotel opgefrist te hebben zijn we naar de Target gelopen die op 8 minuutjes van ons hotel af staat. Hier hebben we snacks (vooral chips voor Ger en Dirk) water, popcorn en instant mac n cheese gekocht met een prijs van een denderende 44$ (en ik zeiken dat de appie duur is) Na alles gedropt te hebben in de hotel kamer zijn we snel doorgegaan naar ons restaurant want vandaag eten we mijn lievelingseten: SEAFOOD BOIL!!!! Ik zeg dit elke keer maar dit was oprecht de lekkerste. We hadden eentje met garnalen, snow crab en lobster tail en cajun seasoning en het was zo hemels! De gesmolten boter met knoflook die we als dip gebruikten was ook echt uitmuntend en het laat me bijna twijfelen om hier een keer terug te komen deze vakantie. We hadden ook zo veel trek dat de hele boil op is gegaan (hehe) na een half uur gekloot te hebben met de bon en de fooi en de creditcard hebben we buiten gelopen zonder navigatie gewoon voor de lol en dit was heerlijk. Gewoon doelloos rondlopen en calorietjes verbranden. Na een uurtje lopen vonden we het wel weer mooi geweest en zijn we lekker naar ons hotel gegaan om in ons heerlijke zachte bedje te ploffen en onze oogjes lekker toe te doen. Tot morgen lieverds, you know you love me, xoxo Shiv