Dag 3: Coney Island

14 augustus 2023 - Queens, Verenigde Staten

Ben ik weer, jullie echte lievelings blogger en die gaat jullie weer even een leuk verhaaltje vertellen over onze dag in New York. De dag begon lekker vroeg voor ons. Voor Shiv iets eerder aangezien zij natuurlijk eerder op was dan ik (geen verassing). Nadat we ons hadden klaargemaakt gingen we gelijk richting het restaurantje waar we ontbijt gingen halen. We gingen eten bij Sarges Deli. Toen we uit de metro stapten zagen we dat de roltrap stuk was en ik kan jullie zeggen dit was geen korte roltrap. Het leek wel legday, niet dat ik weet wat dat is. Is dat niet hetzelfde als kusjesdag? In de metro onderweg daar naartoe had ik toen nog een grote mond of we niet een broodje per persoon moesten bestellen, zodat we allebei iets anders hadden. Ik dacht dat het een Nederlands achtig broodje zou zijn en Shiv lachte me toen vierkant uit. Toen we het broodje pastrami besteld hadden begreep ik helemaal waarom. Volgens mij heb ik nog nooit een broodje met zoveel vulling gezien. Nederlandse broodjeszaken kunnen hier nog wel van leren met onze gierige broodjes met maximaal 2 plakjes vlees erop. Toen we het broodje op hadden en we nu wel op de correcte manier fooi hadden gegeven (we hadden gister blijkbaar helemaal geen fooi gegeven) WILDEN wij richting Coney Island gaan, maar we waren toch een beetje afgedwaald richting de Harry Potter winkel en hier kan Nederland ook wel van leren, de winkels hier zijn halve musea. Na bijna die hele winkel 3x te hebben gefotografeerd hebben we een glas butter beer gehaald. Dit deden we eigenlijk alleen om het souveniertje die je erbij krijgt. Nadat wij (vooral Shiv want ik zat te vol van het ontbijt) de butterbeer hadden geklaard gingen we nu echt naar Coney Island toe. Na een ritje van zo’n 1,5 uur hebben we een beetje op de boulevard rondgelopen. Het was eigenlijk iets te heet om daar rond te lopen, want er was continu zon op onze kop. Toen we het niet meer trokken gingen we naar Nathans famous hot dogs toe om te lunchen. Shiv en ik hadden alleen niet genoeg geduld om in de bloedhete zon een uur in de rij te staan voor ons eten. We zagen toen een popeyes, alleen die was te ghetto voor ons. Wat zijn we toch weer makkelijk. Uiteindelijk zijn we maar bij Taco Bell gaan lunchen en gingen we daar kijken waar een Hot Topic in de buurt was van ons hotel. Toen zagen we dat er eentje in een hele grote mall in Brooklyn zat. Toen we bij die metro halte aan waren gekomen stond er dat we een half uurtje moesten lopen, maar zoals gewoonlijk loog google maps over hoe lang dit was. Dit was toch echt ruim een uur lopen. Al moet ik wel zeggen dat dit een heel leuk stukje lopen was door volgens mij een hele rijke buurt. Het ene huis was nog mooier dan de andere.
Na dat stukkie lopen kwamen we eindelijk aan in de mall. Shiv was alleen een beetje bang dat ze zo zonder telefoon zou zitten dus hebben we eerst een half uur haar telefoon opgeladen en gingen we één voor één een plasje plegen. Toen we alles hadden geloosd en de telefoon was opgeladen gingen we maar shoppen. Het mindere was dat de mall maar tot 7 uur open was omdat het zondag is. Daarom hebben we besloten om eventjes snel wat winkels in en uit te gaan en om morgen weer hier terug te komen om los te gaan. Voordat we gingen avond eten WILDEN we eerst langs het hotel om even onze gore zwetende lichamen te wassen. Dit was eigenlijk een excuus omdat Shiv zo nodig moest poepen. We WILDEN alleen niet weer dat stuk lopen dus besloten we om gewoon met de bus te gaan en een keer niet gierig te zijn. Toen we aan het wachten waren op de bus zagen we staan dat we gewoon met de metro card konden inchecken. Dus in plaats van dat uurtje lopen konden we ook 10 minuten in de bus zitten… Toen we eindelijk na weer een reis van 1,5 uur in het hotel aankwamen en Shiv gelukkig niet onderweg in haar broek had gepoept, hadden we ons opgefrist en gingen we ook maar is rond een uurtje of 10 avondeten bij Wing stop zou je zeggen, aangezien dat in de planning stond. We hadden alleen 1 klein foutje gemaakt en dat was eventjes is bed liggen. Ik denk dat jullie wel kunnen raden hoe dat is gegaan… Goeiemorgen!