Dag 4: Central Park

16 augustus 2023 - Queens, Verenigde Staten

Hallo schatjes, Shiv hier en ik vertel vandaag over onze (1/3) Central Park dag. Vandaag waren we weer lekker vroeg uit de veren. 7 uur om precies te zijn. Dit omdat we bij de wereldberoemde “Absolute bagel” zouden ontbijten. Vorig jaar heb ik de eer al gehad om mijn tanden in deze goddelijke bagels te zetten en gelukkig heb ik dit deze vakantie weer mogen doen en heb ik deze ervaring ook mogen delen met Dirkie. Voordat we de rij in gingen hebben we ons even mentaal voorbereid en een ijskoffie gehaald om het lange wachten minder zwaar te maken. Tot onze verbazing viel de rij reuze mee en waren we met een kleine 45 min weer buiten met onze bagels. Vervolgens zijn we naar het parkje gelopen waar we vorig jaar ook zaten om te genieten van onze bagels (helaas zat er al iemand op ons bankje) We hadden allebei een everything bagel met scallion cream cheese en lox. Wat hebben wij genoten zeg, van deze verse bagel met verse zalm. Dirk heeft m oprecht helemaal opgekregen en ik heb de andere helft maar mooi bewaard en in de koelkast gezet lol. Na onze bagel zijn we in 10 minuutjes naar Central Park gelopen. Hier hebben we gekeken naar hoe een familie met elkaar ging honkballen en ik heb hier meer van genoten dan van die ene keer dat papa ons naar een echte honkbal wedstrijd had gebracht (sorry pap) We merkten wel dat het al een stuk warmer was geworden dus we hadden wel wat irritaties naar elkaar toe maar we geven het weer maar even de schuld daarvan. Ook waren we op zoek naar Great Lawn, een mooi uitzicht punt in Central Park maar toen de navigatie aangaf dat we er waren en ik het niet zag werd ik nog meer geïrriteerd. We zijn uiteindelijk echt maar een uurtje van onze dag in Central Park geweest. Gelukkig was alles weer goed nadat we weg gingen om koekjes te halen bij Levain Bakery. Deze hadden we gehaald voor onderweg naar de mall van gisteren. Deze was zo leuk dat het het helemaal waard was om die 1,5 uur lange trip weer te maken. In de metro hebben we heerlijk genoten van onze koekjes en eenmaal aangekomen hadden we alle tijd om lekker te shoppen. Dirk heeft een paar shirts gekocht en ik heb een bodysuit, een paar hakken en eindelijk de blush die ik al eeuwen zoek!!! Toen we eindelijk klaar waren met shoppen hebben we lunch gehaald (om 5 uur ‘s middags oeps) en hebben we ons kontje even neergezet om te eten en onze telefoon te laden voor de lange weg terug naar het hotel. Dirk en ik waren heerlijk aam het smullen van onze mini pretzel dogs van Auntie Anne’s en de Popeyes chicken sandwich totdat we opeens een man achter ons hoorde schreeuwen naar security. Het verbaasde me dat mijn ouders me niet meteen hadden geappt wat die herrie was want volgens mij kon je het tot in Nederland horen. Gelukkig werd die man per direct door de security naar buiten gezet want dit sloeg helemaal nergens op.  Dit was overigens wel de eerste gekkie die wit was tot nu toe viel Dirk en mij op… Nadat wij en onze telefoons en onszelf hadden opgeladen zijn we in 1,5 uur weer terug gereisd naar ons hotel. Eenmaal daar zouden we ons klaar maken voor Wingstop (tweede poging) maar eenmaal in het hotel keken we elkaar aan en schudden we in koor ons hoofd. We waren allebei kapot. Gelukkig heeft Dirk en briljante vriendin en stelde ik voor om Wingstop te bestellen. Ons eten was binnen een half uurtje op onze kamer en we konden eindelijk genieten van onze vleugeltjes met EXTRA ranch met een filmpje op de achtergrond (Adam Sandler) waarna we tevreden en met een gevuld buikje (in tegenstelling tot gisteren) zijn gaan slaapie slaapie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ennie:
    16 augustus 2023
    Wat hebben jullie weer veel gelopen en je lijkt jouw ouders wel Shiv. Met al die shoppingbags.
    Veel plezier nog, kusjes....
  2. Gerold:
    16 augustus 2023
    Wat een leuk verhaal en geniaal idee om eten te laten bezorgen, krijgen de voetjes toch wat rust ( in tegenstelling tot de maagjes) Volgens mij zit het honkbalveld waar jullie waren (als je kijkt naar de wolkenkrabbers in het noorden) links voorin de hoek van het Great Lawn dus dan waren jullie er, is een groot grasveld😅