Dag 5: Brooklyn Bridge

17 augustus 2023 - Queens, Verenigde Staten

goeiemogah.
Vanochtend hadden we lekker uitgeslapen aangezien we een planning hadden waar we geen haast voor hoefden te hebben, dus het wekkertje ging pas rond een uurtje of 9 en we namen ook lekker onze tijd met het klaarmaken. Vandaag stond als ontbijt op de planning de Tick Tock diner, een typisch Amerikaanse diner om de hoek van Times Square. Zoals gewoonlijk hadden Shiv en ik veel te veel eten besteld en hebben we een half bordje aan pannenkoeken, die wel echt heerlijk waren overigens, weg moeten gooien. Zonde dit weer. Nadat we hadden afgerekend WILDEN we richting de Brooklyn Bridge gaan, maar we hadden een kleine omweg gemaakt door wat winkels. Met een kleine omweg bedoel ik dan dat we zo’n 4 uur nog hebben geshopt. Nadat we uitgeshopt waren, gingen we nu echt richting de Brooklyn Bridge. Voordat we deze af gingen lopen gingen we eerst nog langs het Dumbo uitkijk punt en hebben we hier nog wat piccas gemaakt. Hierna gingen we naar de Time out market om wat te drinken te halen en dat lekker op het dak op te drinken met een prachtig uitzicht op de Brooklyn Bridge. Het zonnetje dacht ook opeens door te komen dus hebben we daar eventjes een half uurtje liggen bakken. Het werd toen wel een beetje laat en besloten we om toch echt de Brooklyn Bridge over te lopen. Shiv bleef maar zeggen dat we 1,5 uur over die brug moesten lopen, maar ze overdreef natuurlijk weer is en met een half uurtje waren we al over die brug heen. Er is alleen 1 ding wat ik echt eventjes kwijt moet. Ik heb nog nooit zoveel het liedje Empire State of mind gehoord in zo een korte tijd. Er stonden allemaal mannetjes met kraampjes en ik maak geen grap als ze serieus allemaal dat liedje afspeelden op hun box. Je zou bijna zeggen dat het liedje over New York gaat.
Nadat we over de brug heen waren, gingen we richting China town om daar eventjes rond te lopen en toen besloten we om daar ook wat te eten. Shiv krijg eindelijk haar lang gewilde soup dumplings en die hebben we echt naar achter gegoten. Dus je kunt wel zeggen dat de hype het waard is.
Hierna WILDEN we eigenlijk richting century 21, maar deze ging om 6 al dicht en om daar nou een kwartiertje rond te lopen, was het ook niet waard, dus besloten we maar richting het hotel te gaan om even het urinoir te nuttigen. Dit urinoir nuttigen werd toch eventjes relaxen en bij komen van al dat gewandel. Er stond toch niks meer buiten het avondeten op de planning. Gelukkig zijn we deze keer niet in slaap gevallen en waren we rond een uurtje naar een Mad for chicken bij ons in de buurt gelopen. Na een half uurtje lopen kwamen we aan en bestelden wij 10 stukjes kipvleugels en poten, dit moet makkelijk op dachten wij. Totdat we zagen we dat 1 vleugel even groot was als Shiv haar hoofd. Na allebei 2 stukjes op te hebben zaten we eigenlijk al bom vol en besloten we het mee te nemen en toe te voegen aan onze collectie aan left-overs die nog in de hotel kamer ligt. Ben heel benieuwd of dit allemaal ooit opgaat maar goed. We zijn hierna weer terug naar het hotel gelopen en aangezien we een vroege en lange dag morgen voor de boeg hebben besloten we om gelijk het bedje in te duiken. Trustuuh!!

1. Cindy:
    17 augustus 2023
    Wat een mooie foto's weer kanjers!!! Ik kan af en toe nog steeds niet geloven dat jullie zelf die foto's maken, maar als ik op 360 zie dat jullie 8112 km van ons verwijderd zijn, besef ik het weer😅 Zongen ze Empire state of mind net zo mooi als ik in de taxi naar Schiphol?😁
    Heerlijk om jullie uitgebreide blogs dagelijks te lezen, ben alleen bang dat jullie als 2 big Amerikanen terugkomen😆
    Ik verheug me nu al op jullie volgende scène van jullie film!!!
  2. Gerold:
    17 augustus 2023
    Mooi verhaal weer Dirk, grappig hoe je zo snel dezelfde "blogtoon" als de rest van het blog te pakken hebt. Over de leftovers, ik lust nog wel kip met pancakes hoor. En zeg je nou dat de kip zo groot was of Shiv haar hoofd zo klein😅. Iig happy xxmonth anniversary en maak er weer een mooie dag van!!!
  3. Ennie:
    17 augustus 2023
    Wat moest ik weer lachen bij het lezen van de blog. Kijk maar uit met de leftovers😁. Neeeee.....ik hoef ze niet. Gooi ze optijd weg, anders krijgen ze voetjes😂
    Gefeliciteerd met jullie anniversary en heel veel plezier nog. Dikke kus💋