Dag 1, Vrijdag 13 juli 2018, dag van vertrek

14 juli 2018 - Rosemont, Illinois, Verenigde Staten

Donderdag avond om 21:00 uur eindelijk klaar. Alles nog even nagekeken: ESTA; Hotelreserveringen; taxichauffeur; koffers kids checken of ze niet te veel hebben ingepakt (vooral Shivana, want het liefst wilt ze haar hele kledingkast meenemen en dan ook nog shoppen op vakantie). Alles gereed en koffers naar beneden, ready to go. De kids zijn braaf op tijd naar bed gegaan. De volgende ochtend super vroeg opstaan want om 03:45 uur komt de taxichauffeur ons ophalen. We hebben dit keer gekozen om met de taxi te gaan omdat wij voor het eerst 4 koffers meenemen. Ieder een eigen koffer en dat zou natuurlijk niet passen in onze kleine auto. De kids zaten vol adrenaline, want ze waren super vrolijk en enthousiast voor zo vroeg in de ochtend. Om 04:30 uur op Schiphol aangekomen. Het inchecken op Schiphol ging heel erg snel en soepel, zonder problemen. Dit keer geen gedoe en extra controle bij de douane.
Zoals ieder jaar, vinden de kids het leuk om heerlijk te genieten van het ontbijt op Schiphol. Dit keer geen MC Donalds, maar een snelle ( te dure) sandwich. Na het ontbijt is het tijd om te lopen richting gate. De vlucht naar Munic (München) was snel. Voor de kids ook een leuke ervaring, want op het vliegveld in Munic liepen we niet door een slurf richting de gate, maar we werden opgewacht en vervoerd met een bus. Daarna was het nog effe zoeken hoe te lopen naar de gate. Met een "monorail" zijn wij bij onze gate terecht gekomen. niet lang daarna konden wij gelijk instappen in onze airbus. De vlucht naar Chicago duurde 9 uur. Gelukkig een fijne vlucht. We hebben film gekeken en we konden lekker slapen in het vliegtuig ( behalve Shiv, die wel 3 films heeft gekeken). In the USA aangekomen ging alles gelukkig ook soepel en snel, vergeleken met vorig jaar. Binnen een half uur na aankomst stonden we met de koffers buiten, het hotel gelijk gebeld zodat die ons binnen 5 minuten kwamen ophalen met een busje om ons naar het hotel te brengen. We waren dus ruim op tijd in ons hotel. Wat een prachtig hotel, mooi, schoon en vooral heerlijke bedden. Na even wat rust, koffer in de kamer en lekker opfrissen zijn we onze buurt gaan verkennen. Nou jaaaa, wat je verkennen noemt....de shoppingmall was namelijk naast ons hotel (gelukkig want het is hier heet) , dus zijn wij natuurlijk effe bij de Fashion Outlet of Chicago gaan checken of ze leuke dingen hadden. En ja hoor, weer iedereen geslaagd met een nieuwe aanwinst en Auntie Annes voor iedereen. En omdat we nog de hele middag hadden konden we het rustig aan doen. Hierna hebben wij een half uurtje gewandeld (Ger op zijn nieuwe slippers) naar het avondeten en dat was bij Giordanos Pizza. Maar......wat moesten we lang wachten op twee kleine pizza's (de beroemde deep dish Chicago stuffed Pizza). Zelfs Shivana had na 1,5 uur wachten geen trek meer in de lang verwachte pizza's. Vermoeid zijn we na het snel naarbinnen werken van twee pizzapie slices (het lijkt meer op quiche) weer in een half uur teruggewandeld naar ons hotel. Voldaan van alles zijn wij na een verfrissende douche in bed geploft en in slaap gevallen. Alleen ik was weer de pineut. Zoals iedere jaar heb ik weer zo'n last van jetlag. Dus vanaf 04:00 uur weer lekker klaar wakker.

1. Jacintha:
    17 juli 2018
    Iets te late reactie. Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Liefs, ma, oma
  2. Win:
    22 juli 2018
    Nog latere reactie. Nu de rest lezen.
  3. Shiv:
    23 juli 2018