Dag 10, Zondag 22 juli, van Sandusky Ohio naar Louisville Kentucky

23 juli 2018 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Faka lieve mensen, it's ya gal Shiv en ik ga jullie vertellen over deze heerlijke dag. Nou om deze dag te beginnen heb ik mijn wekker op 7 uur gezet. Dit deed ik zodat we vroeg naar een van mijn lievelingsrestauranten konden gaan om te ontbijten: PANERA! Eenmaal aangekomen bij Panera kreeg ik de schrik van mijn leven: DE MAC N CHEESE WAS NOG NIET KLAAR EN ZOU PAS OM 11 UUR KLAAR ZIJN!!! ik zag mijn leven even voorbij flitsen en mijn ziel was al langzaam aan het afsterven totdat de vrouw achter de kassa het ging navragen aan de kok en YEAH de Mac n Cheese was eerder klaar dan verwacht. Wat hadden we weer geluk. Ik was echt immens blij en was helemaal in de hemel toen ik het eerste hapje van mijn romige gerecht nam. Ook Gereny vond het heerlijk. Hij was sowieso al blij want hij had zijn eerste ijskoffie besteld (die helemaal van hemzelf was) Na Panera moesten we 5 uur lang rijden naar onze volgende bestemming: Muhammad Ali center. Ik had geen problemen met de lange rit want ik heb toch 3 uur lang geslapen. Toen ik wakker werd had papa mij verrast met mijn favoriete ijskoffie (cold brew) na deze verrassing moesten we nog een poosje rijden (waarna we ook best lang in een dikke file hebben gestaan, balen) en hebben Gereny en ik spelletjes gespeeld. Toen we aankwamen bij het museum had papa vier kaartjes gekocht. Mijn kaartje had korting omdat ik mij als student kon identificeren met mijn Nederlandse schoolpasje (geinig hé). We moesten het museum van de bovenste verdieping naar de onderste verdieping afgaan. De tour begon met een film over Muhammad Ali en over hoe zijn leven is gelopen. Erg interessant. De rest van de bovenste afdeling was vooral veel lezen en veel korte filmpjes kijken over hem. De verdieping hieronder vond Gereny heel leuk. Het had een boksbal (zo een die je ook altijd op de kermis ziet) er was een boksring, waar hij ook even heeft gebokst met paps (vraag me niet wie er heeft gewonnen) en er was een scherm waarop het leek dat je met Ali aan het boksen was. De verdieping hieronder vond ik het leukst, we begonnen met het kijken van een de bokswedstrijd tussen Ali en Foreman. We zaten er net lekker in toen papa het filmpje stopte en opnieuw had gezet (het was misschien wel per ongeluk, maar pfff zo hinderlijk) toen had niemand zin om alles weer opnieuw te kijken, en aangezien je het filmpje ook niet verder kon spoelen zijn we maar weggegaan. Aan het einde van de gang was een gedeelte voor kinderen. Daar ben ik helemaal los gegaan. Ik had veel geuren geroken van tropische vruchten, kruiden en specerijen via geurbakjes en toen ben ik erachter gekomen dat durian naar poep ruikt. Dat was een zeer onaangename ervaring en ik ben voor de rest van mijn leven getraumatiseerd door die kakgeur. Ik heb ook gezellig op een nepkameel gezeten en met Gereny muziek gemaakt met alle gekke muziek instrumenten die ze daar hadden. De onderste verdieping was niet zo bijzonder. Eenmaal weer beneden wilde papa natuurlijk weer een magneet kopen dus ik ben er eentje uit gaan zoeken. Ik had een mooie magneet gevonden maar ik met mijn onhandigheid heb per ongeluk alle schilderijtjes, die naast mij stonden met mijn elleboog om laten flikkeren. Mama en papa waren echt boos op mij (alsof ik het express deed) Gelukkig kwam de kassa vrouw naar ons toe om ons te helpen en zij was in tegenstelling tot mijn ouders niet boos. Na deze ook best vervelende ervaring zijn we naar het avondeten gereden. Wederom een steakhouse. We hebben allemaal heerlijk gegeten en ik had geen problemen met onze (heerlijke) ober (die leek op Edward Culken van Twilight, zoek op, dan krijg je een idee) Hij kwam steeds meteen je soda refillen ook al was je nog niet klaar met je vorige drankje. Na het eten wilde niemand een toetje omdat we allemaal vol zaten. Onze laatste bestemming was het hotel waar ik meteen met Gereny ben gaan zwemmen. Na het zwemmen zijn we gaan baden en zijn we ons gaan omkleden. Oh, zei ik laatste bestemming....ik bedoelde daar niet echt laatste bestemming mee want we zijn ook nog gaan shoppen bij Ross en Walmart:) daar heb ik weer wat kleertjes, chipjes en chapstickjes gekocht. Mama heeft een paar prachtige (door mij uitgezochte) jurkjes gekocht. Gereny heeft een shirt gekocht en papa hield het bij een overhemd en een koelbox. Aangezien het half 12 was toen we de Walmart uitliepen zijn we maar snel naar het hotel gereden (oh dus toch wel laatste bestemming) om vervolgens heerlijk te slapen (in Kentucky waar we waarschijnlijk niet eens naar KFC gaan:/)

1. Win:
    23 juli 2018
    Ik ben ook niet boos op je hoor 🎉💃
  2. Shiv:
    25 juli 2018
    ahw dankje Oom win, appreciate ya!
  3. Jacintha:
    26 juli 2018
    Leuk om dat allemaal mee te maken hoor! KFC genoeg in Nederland toch Shiv. Durian is een heerlijke vrucht.Liefs,oma