Dag 22, Vrijdag 3 augustus, Smokey Mountains National Park (poging 2)

4 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Hallo, vandaag zijn onze wandelingen in de Smokey Mountains gelukkig wel gelukt, want vandaag was het eindelijk weer mooi weer. Helaas dacht ons huisje 's ochtends: na al de regen van gister hou ik de Badloedes vandaag lekker droog, want onze douche deed het niet meer en daardoor moesten we douchen met een maatbeker en een dun straaltje water. Na het straaltje water wat we met de maatbeker op onze hoofd goten gingen we ontbijten bij Sawyers Pancakes. Na het ontbijt zijn we naar het winkeltje waar ze levende beren hadden gegaan, maar toen we er waren zagen we dat we moesten betalen om de beren te zien maar wij hoefden de beren niet zo graag te zien want misschien kwamen we ze wel tegen in de Smokey Montains waar we naartoe zouden gaan. In de Smokey Mountains, waar ondertussen voorzichtig de zon zich weer een beetje liet zien, deden we als eerste een trail naar het hoogste punt van het park "Clingmans Dome" hier boven was het heel erg mistig en konden we daardoor weinig van het uitzicht zien, daarom heet het vast ook de Smokey Mountains. Na de eerste trail zijn we naar de tweede trail gereden waar we een mooie waterval zouden zien en misschien ook beren. Bij de trail zijn we meteen begonnen met lopen. Na een lange wandeling waren we eindelijk bij de waterval waar we mooie foto's hebben geschoten en waar ik met papa naar beneden ben geklommen om even pootje te baden. Op de terugweg zijn we nog een paar mooie dieren tegen gekomen en ik Gereny viel met mijn knie op de grond waardoor ik een grote wond had maar gelukkig waren we al snel bij de auto en kon ik er een pleister op plakken. Na de wandelingen reden we naar de uitgang van het park en hebben we nog even een mooie auto route gereden op zoek naar beren, maar na een tijdje gaven we het op want we zouden toch geen beren tegen komen, want je ziet ze het meeste bij zonsopkomst en zonsondergang en wij waren er in de middag. Maar ja je kan ze ook gewoon in de dierentuin bekijken maar dan zijn ze niet wild, maar wild of niet wild het blijven beren. In de avond zijn we gereden naar Het theater de Comedy Barn waar we een leuke en grappige show hebben gezien. Een van de acts die we zagen was een jongleur die vertelde dat hij uit Nederland kwam, in de pauze hebben we daarom even gezellig een babbeltje met hem gemaakt in het Nederlands. Na de show moesten we nog avondeten dus gingen we naar Steak n Shake, maar Shiv en ik waren al vol van alle popcorn bij de show dus hebben we een heerlijke burger gedeeld. Na het eten zijn we lekker gaan douchen (het verstopte filter was inmiddels vervangen door de eigenaar) en slapen. Morgen vertrekken wij naar Savannah.