Dag 21, Donderdag 2 augustus, Dollywood

3 augustus 2018 - Sevierville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag was het de grote dag, we zouden eindelijk gaan naar Dollywood. Het pretpark van Dolly Parton in de Smokey Mountains. De dag was wat...............teleurstellend, omdat:

1. Het de hele dag regende;
  2. De topattractie "lightning rod" gesloten was (vermoedelijk door de regen);
  3. Het park eerder dicht ging en hiermee het avondprogramma (inclusief vuurwerk) annuleerde (ook door de regen).

Dit alles bij elkaar maakte het dus een ietwat teleurstellende ervaring. Het was door de regen erg rustig en daardoor ook niet zo gezellig in het park. Het voordeel van deze rust was dat we in alle attracties konden zonder eerst in de rij te staan. Ennie hoefde dus nooit lang op ons te wachten, sterker nog, haar puzzelboek is de hele dag niet uit de tas geweest :). Ook konden Gereny en Shivana in elke achtbaan op de eerste rij zitten, dit maakte de achtbanen die we hebben gedaan wel extra leuk. Een ander voordeel van de rust was dat niet veel mensen ons hebben zien rondlopen in de afzichtelijke regenponchos die we direct na aankomst aanschaften (deze hebben ons overigens wel geholpen de regen te overleven). Ook hebben we nog een aantal shows gezien waaronder een geweldige act van een schilder (ja echt, een schilder........Ricardo Arts, check hem op youtube). Al tegen een uurtje of 6 hadden we er echt genoeg van. Als laatste hebben we een museum over Dolly Parton bezocht en dit was de spreekwoordelijke druppel (hoe toepasselijk op deze dag). Natuurlijk hebben we ook een dergelijk museum over Elvis bezocht maar he....die is dood dus die mag. In het geval van Dolly (die nog leeft en naar het schijnt zelfs op haar 126ste nog steeds kerngezond is) kwam het vooral over als zelfverheerlijking. Hierna hadden wij er dus genoeg van en zijn we lekker (buiten het park) gaan avondeten na een korte tussenstop bij Nike. We hebben gegeten bij de locale geit (echt, het restaurant heette Local Goat) en mijn hamburger heette "the Elvis" (ik miste Elvis blijkbaar na een dag Dolly) en net zoals alles vandaag viel ook deze tegen (waarop de kinderen bijdehand zeggen, ja duh....tuurlijk is een hamburger met pindakaas en gebakken banaan erop niet lekker, maar goed ik had nou eenmaal zin in bakka bana). Gelukkig hebben de anderen wel lekker gegeten. Bij het weggaan hebben we nog een geitemelk-body lotion op de kop getikt zodat we ook straks in Nederland zalig naar geit kunnen ruiken en daarna zijn we naar onze Cabin in the Woods gereden. Daar hebben we gezellig met z'n viertjes in het bed van de kids geslapen, nadat Shivana nog heerlijk mijn schouders en nek onder handen nam en zo mijn hoofdpijn weg masseerde. Nu we allemaal weten hoe Noach zich zou hebben gevoeld als hij die ark niet had gebouwd mag het morgen van ons best wel weer gewoon mooi weer worden.