Dag 7; the Florida Keys

25 juli 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn wij de Florida Keys afgereden, niet helemaal tot aan Key West maar tot aan 7 Mile Bridge. Om deze rit te maken zijn we extra vroeg opgestaan zodat we om 8 uur de dag goed konden beginnen met een pancake-breakfast bij IHOP. Na dit snelle ontbijtje reden we gelijk naar de Keys. Onze eerste stop op de Keys was bij Robbies of Islamorada op....Islamorada. Geen hoofddoekjes hier, maar wel enorme vissen (tarpons) die we gewapend met een emmer kleinere visjes mochten voeren. Bij de eerste Tarpon die ik voerde door een visje boven het water te bungele schrok ik mij gelijk een ongeluk, zo ongeveer mijn hele arm werd er bijna afgehapt door het monster, ik heb het slechts aan mijn katachtige reflexen te danken dat ik op tijd los liet en nu nog over al mijn ledematen beschik in plaats van zielige stompjes waar eerst vingers zaten, de kinderen waren hierna iets slimmer bij het voeren, zij gooiden de vis gewoon in het water in plaats van deze boven het water te houden. Wel zagen we dat sommige mensen er echt een sport van maakten om de vis zo hoog boven het water te houden dat de tarpons echt een sprong in de lucht moesten maken om de vis uit de handen te happen, daarbij moesten deze mensen er ook nog op letten dat de vis niet door pelikanen uit hun emmertje werden gehapt, want deze slimme vogels hielden het hele schouwspel goed in de gaten. Bij een meisje ging het ook goed fout, haar vingers zaten onder het bloed.....oeps, te laat losgelaten. Tussen de tarpons zagen we ook een paar haaien zwemmen, deze hebben we maar niet gevoerd. Na het vissen voeren aan vissen-avontuur stapten we weer in de auto voor onze volgende stop, deze stop was gelijk na 7 Mile Bridge op Big Pine Key, namelijk in het Bahia Honda State Park, hier hebben we op een bounty-achtig strandje in het meest blauwe heldere water ooit gezwommen, het water was heerlijk warm. Ennie had zich comfortabel op het strand genesteld met twee strandstoelen en een parasol die we van het hotel hadden geleend. Net op het moment dat ze in slaap wilde doezelen stonden we weer voor haar neus. Dit omdat we het in de verte zagen omweren en we voordat de bui bij ons zou zijn weer omgekleed wilde zijn. We zijn ons dus na slechts een half uurtje in zee snel maar weer gaan omkleden. Ook nog voor niets want de bui heeft ons nooit bereikt :(. Daarna zijn we in het winkeltje een magneet en een ijsje gaan scoren om daarna weer terug te rijden via het Schildpadden Ziekenhuis op Marathon, helaas was het hier wellou-turtles want de laatste tour van de dag was al helemaal uitverkocht en we konden dus niet meer mee, als troost zagen we toen we weer in de auto stapten wel een schitterende leguaan recht voor ons de weg oversteken. Doordat de schildpadden tour niet doorging hebben we voor ons doen vroeg gegeten. Al om 5 uur waren we bij Ms Mac op Key Largo. Hier hebben we allemaal heerlijk vis gegeten, nummerplaten bewonderd en van de lekkerste Key Lime Pie ter wereld gesmuld. Toen niemand van ons nog pap kon zeggen reden we in twee uurtje terug naar ons hotel. Eigenlijk wilde ik 's avonds nog naar Ocean Drive maar ik was best wel moe van alle kilometers die ik deze dag had gereden. Daarom zijn de kids maar lekker gaan zwemmen in het zwembad van het hotel en ben ik heerlijk vroeg naar bed gegaan.