Dag 6; Sightseeing Miami Beach

24 juli 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag leek het alsof ik even in Suriname was. We hebben broodjes ontbeten bij Sanguich De Miami een klein cubaans restaurant waar je broodjes en koffie kan halen op zn cubaans klaargemaakt......letterlijk....want de mensen die er werken hebben geen haast (hahaha) en ze spreken en begrijpen geen engels. Gelukkig snap ik een beetje spaans (hihi). Ik heb lekker gebakken groenen bananen friet (zoals mijn mama die maakte) gegeten. Wat een heerlijkheid en ik miste mama op dat moment. De kids en Gerold hebben cuban sandwiches gegeten. Na onze heerlijk ontbijt zijn we gewandeld naar little Havana, de bekende straat Calle Ocho. Een gezellige straat om te wandelen. leuke winkeltjes, cafe's, restaurants en sigarenwinkels. De geur van sigaar ruik je overal. Door de hele straat hoor je heerlijke cubaanse muziek. Zelfs als je niet van dansen houdt gaat je lichaam vanzelf bewegen op het ritme van de muziek. Na deze gezellige wandeling zijn we verder gereden naar Miami Beach en hebben daar gewandeld door de Lincoln ave. Een lange winkelstraat aan het strand. Het jammere hiervan was, dat toen we aankwamen het keihard begon te regenen. Zoals ik al eerder zei, ik had het gevoel dat ik heel even in suriname was. Zo'n harde bui en het duurde een uur. Hierdoor waren wij genoodzaakt om in winkels te hangen en niet bedoeld te shoppen (knipoog). we zijn daarna de straat uitgelopen naar het strand Miami South Beach. Shivana en ik hebben The Beach niet betreden want het was nog een stukje lopen vanaf het wandelpad er naartoe en het was zo heet dat we liever onder een boom zijn gaan zitten naar wandelende en fietsende mensen te kijken. Gereny en Gerold zijn wel even gaan pootje baden. Wat eten betreft hebben wij het voor de avond simpel gehouden. Wings bij Miami Grill. De avond was nog vroeg, dus toen wij in het hotel aankwamen zijn de kids lekker gaan zwemmen. Gerold en ik hebben onze rust momentje genomen op een stretcher bij het zwembad.....heerlijk. Rond 22.30 uur zijn we nog even gereden naar Walmart om wat drinken en fruit te halen voor de volgende dag. Moe en voldaan zijn we in ons nestje gekropen.