Dag 20, Woensdag 1 augustus, Smoky Mountains National Park

2 augustus 2018 - Sevierville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar de Smoky Mountains. Voordat wij er naar toe rijden, gaan we eerst even ontbijten bij Crockets breakfast camp (cowboy ontbijt). Wat kunnen de amerikanen zwaar ontbijten zeg. Shivana kreeg een cinnemon roll die groter was dan haar hoofd. Na het ontbijt zijn we richting de Smoky Mountains gereden, maar wat julie nu in Nederland missen, hebben wij hier. Het begon heel erg te regenen en niet zo weinig ook. Het ging de hele dag door. Dat is wel jammer, want hierdoor hebben wij geen trails kunnen wandelen, we hebben het wel dapper geprobeerd maar de hevigheid van de buien hier jaagde ons al snel weer de auto in. Ondanks de regen hebben we toch korte wandelingen gemaakt bij Cades Cove, een auto-route die een van de hoogtepunten van het park schijnt te zijn en waar de kans groot is dat je er beren spot, waarschijnlijk waren alle beren door de regen weggespoeld want we hebben er dus geen een gezien. We hebben wel een watermolen in werking gezien. Die vermaalde granen en maïs tot meel. Ook hebben we een wilde herten en elanden gezien. Na 3 a 4 uur door de bergen gereden te hebben zijn we nog even langs the Old Mill gereden. Daar hebben de kids heerlijke fudge gekocht. Vervolgens zijn we ook nog even langs "the Christmas Place" gereden, een kerstwinkel (om alvast in de stemming te komen) met de afmeting van een warenhuis. Hier verkochten ze werkelijk alles wat je kan bedenken dat met kerst te maken heeft. Om 21:00 uur hebben we lekker pizza's gegeten en genoten van live country muziek en vers gebrouwen bier bij the Smokey Mountains Brewery. Na zo'n vochtige dag zijn we toch wel weer blij om in onze warme cabin te zijn, waar Gereny en Gerold nog even een potje gingen poolen. En Ger zn vader voor de tweede keer versloeg.