van Bryce Canyon naar Monument Valley naar Grand Canyon

12 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

's Morgens vroeg vertrokken uit saint George om naar Bryce Canyon te rijden. Zoals ik al had verwacht maakte deze kloof op iedereen een verpletterenede indruk door de verbluffende schoonheid van de stalacieten. Het was zelfs zo mooi dat we het (allemaal) niet kondn laten om wandelend in de kloof af te dalen en er aan de andere kant met het nodige gehijg, gepuf (nederlandse betekenis) en gesteun weer uit te klimmen, het was het allemaal waard. Wat een mooie canyon is dit toch. Gelukkig was de wandeling vooral voor Glenn een eitje (kuch).
Na Bryce Canyon zijn we (met een tussenstop in Kanab voor het avondeten) gereden naar ons hotel in Page, Arizona.

Volgende dag in Page een niet al te best ontbijt genoten in ons indianenhotel (veel dingen waren op en werden niet bijgevuld in dit door indianen gerunde hotel. Toch waren we nog niet klaar met indianen want we gingen naar Monument Valley, een nationaal park dat volledig onder beheer staat van de Navajo. Een hele vriendelijke indiaan heeft ons in monument valley rondgereden. Het weer was jammer genoeg niet zo mooi, het begon zelfs te regenen. Dat deed echter niets af aan de schoonheid van monument valley, een plek die we in zoveel films hebben gezien. Sommige delen van de vallei konden we dit keer niet komen omdat deze onder water waren gelopen door de regen. Niettemin was het indrukwekkend. In monument valley zijn we op visite gegaan bij een indiaans gezin. Opvallend was dat veel van de gebruiken die zij hebben in iets andere vorm bekend waren bij mijn Javaanse gezelschap. Ook leken de indianen met hun uiterlijk best wel op de Javanen. De indiaanse ma-e zei zelfs dat Ennie als twee druppels water op een nichtje van haar leek. Grappig. Na de jeeptour hebben we nog even gestopt waarna we zijn doorgereden naar Flagstaff. Daar hebben we heerlijk Indiaas gegeten. Van de indiaan naar Indiaas dus.

Volgende ochtend zijn we na een heerlijk ontbijt bij cracker barrel (pancakes) gereden naar de grand canyon. Deze was dit keer zo mooi dat ik mijn ogen er niet vanaf kon houden. De vorige keer dat we hier waren was de lucht helemaal grijs en viel het een beetje tegen maar dit keer was het fantastisch mooi in het zonlicht Samen met Gereny ben ik geklommen naar de rand van de canyon voor een paar bijzondere foto's. Na de Grand Canyon zijn we in ongeveer 4 uurtjes naar Las Vegas gereden. Hier slapen we de komende zes nachten in een luxe appartement op de 15e verdieping met uitzicht op de strip. Voordat we hiernaartoe gingen zij we natuurlijk even de strip op gegaan om wat te eten en een wandeling te maken. Omdat het weekend was was het ontzettend druk. We hebben gekeken naar de fonteinen voor het Bellagio. Daarna ingecheckt bij het appartement. Nog een paar dagen Vegas dan is het weer voorbij.

1. Jacintha:
    13 augustus 2015
    Mooi Ger, we zijn weer helemaal bij. Veel plezier toegewenst!liefs en kusjes ma, oma.