Dag 0 en dag 1; Van Den Haag naar Brussel naar New York

15 juli 2022 - New York City, Verenigde Staten

De vakantie van Ennie en Shivana begon dit jaar met Ed Sheeran die hen toezong, hen en nog honderduizend andere AmsterdamArena bezoekers. Geen heel slechte start dus, beiden hebben ontzettend van het concert genoten, waar Gereny en ik iets minder van hebben genoten is de drukte waar we doorheen moesten om hen op te halen. Totale chaos daar bij die Arene, gecombineerd met 4 Badloes met het richtingsgevoel van een ui niet het beste recept voor een efficiente pick-up. Maar goed.....het was wel vakantie. Met behulp van Life360 elkaar toch gevonden in de chaos, de hele pick-up heeft een uur geduurd (van half elf tot half twaalf). Eenmaal weer op de weg zijn we vlot in 2 uurtjes naar Brussel gereden, waar we om half twee in de nacht allevier in een heerlijk bedje zijn gecrashed. Het was wel een beetje een korte nacht want om 6 uur ging de wekker alweer. Kwart voor 7 sloegen we de deur weer achter ons dicht en om klokslag 7 uur waren we in het hotel waar we een parkeerplaats hadden geboekt, hier de auto afgegeven waarna een taxi ons in 10 minuutjes op het vliegveld heeft afgezet. So far so good. Op het vliegveld was er bij ons vooral verbazing, dat er geen chaos te bekennen was. Althans niet in de check-in van Delta, er waren ook wel maatschappijen waar het veel drukker was maar daar hadden we dus geen last van. De check in ging soepeltjes en de douane daarna bijna ook, niet helemaal omdat er in mijn vest, die opgerold in mijn rugtas lag, nog een 20 cm lange schroef van het klussen zat (niet dat ik vaak klus, maar van die ene keer). Die werd dus door de x-ray gezien waarna mijn tas en vest helemaal doorzocht werden, toen mijn schroef werd gevonden zij de beveligingsmedewerker stoïcijns met een vlaams accent tegen mij: Dammagnie he...!! Nee duh, die is ook echt per ongeluk meegekomen. Uiteraard met liefde voor hem achtergelaten en daarna rustig een broodje gaan eten met koffie. Daarna rustig aan naar de gate gewandeld, waar we ook op tijd moesten zijn omdat ik als enige uit ons gezelschap was uitverkoren voor een extra controle. Gelukkig hebben ook deze beveiligingsmedewerkers zich ervan kunnen vergewissen dat ik echt geen bedreiging vorm voor de nationale veiligheid!! Daarna was het dus boarding-time.

Over de vlucht niet heel veel te vertellen, we vertrokken op tijd, we landen op tijd. De chicken wraps waren op, dus kregen we niet te vreten spinazie-feta-wraps en we waren heel blij bij het landen dat we na drie pandemische jaren ons eindelijk weer op Amerikaanse bodem begaven. Vervolgens op naar de imigrations en ook hier liep het weer als een zonnetje door. Mijn verbazing over de soepele operatie ging dus gewoon door in New York, want een uurtje na het landen stonden we gewoon met onze koffers buiten. Ging het maar altijd zo.... Buiten zijn we door een taxichauffeur van Senegalese afkomst, waar heel goed mee te kletsen was, in een uurtje naar ons hotel in Manhatten gebracht. Het was erg druk op de weg. In het hotel kregen we een kamer op de 44ste verdieping met een prachtig uitzicht op de East-river. Eenmaal in de kamer hebben we even snel opgefrist en kwamen we er ook nog achter dat de airco-afstandbediening van het appartement in Brussel per ongeluk in onze bagage is meegereisd naar New York. Dat is natuurlijk niet zo handig, deze zal ik wel weer in Brussel afgeven bij onze terugkomst.

We hebben als eerste even vlak bij ons hotel gezocht naar Under Armour. Niet gevonden maar voor de volgende keer weet ik wel waar het is, ons hotel is om de hoek bij het 911 memorial dus daar hebben we in het Metro Station voor iedereen een 7-dagen kaart gekocht. Natuurlijk moesten we nog wel wat eten dus we zijn met de metro naar Soho gereisd om ons daar bij Prince Street Pizza aan de pepperoni pizza te laven, het was weer heerlijk. Daarna hebben we wat winkels in Soho bezocht....maar nog niets gekocht. We waren onder andere bij: Urban Outfitters, Guess, Nike en Lacoste. Nog niets gekocht wat niets voor ons is, maar misschien is dat omdat we nog moeten wennen aan de huidige dollar-koers. We hebben ook nog een tandenborstel bij CVS gekocht omdat iemand (...?...) Ennie haar tandenborstel is vergeten mee te nemen. Na deze kleine shoppen-zonder-shoppen experience waren we eigenlijk allemaal kapot moe. Alleen wilde ik niet al om 7 uur naar bed gaan omdat ik liefst gelijk aanpas aan de klok in NY, om zo zonder jet-lag in dit ritme te komen. Tegen beter weten in zijn we daarom met de metro nog naar de Chelsea Market gereisd om taco's te chappen. Niet de meest soepele reis omdat we bij de metro-overstap de metro de verkeerde kant opnamen waarna we weer via extra trappen lopen moesten omkeren (....). Uiteindelijk toch de Chelsea Market gevonden, eigenlijk zaten we nog een beetje vol van de pizza dus het was ook echt 1 klein tacootje pp (behalve Ennie die was of te vol of te moe of allebei, om te kauwen). Daarna toch echt weer met de metro terug naar het hotel gereisd, gelukkig had ik een charger voor mijn telefoon bij me want mijn telefoon was echt leeg en zonder telefoon weet ik niet of (en zo ja in hoeveel tijd) ik het hotel weer had gevonden. Na alle shotgun claims zijn we behoorlijk uitgeput allemaal in ons hotelbedje ineen travelcoma gevallen. Morgen onze eerste (hopelijk) uitgeruste dag!!!

1. Michelle:
    16 juli 2022
    Hahaha weer leuk om jullie reisverhalen te horen. Fijn dat alles soepel verliep. Nog een fijne uitgeruste dag allemaal. 😘
  2. EB:
    16 juli 2022