Dag 18; Shoppen Atlanta

2 augustus 2022 - Helen, Verenigde Staten

Vandaag stond er een echte onvervalste shopdag op het programma, en dat hebben we zeker waargemaakt. Maar first things first. Ik ben tegenwoordig niet meer zo van de ketens maar de vorige avond kwam ik erachter dat het ontbijtrestaurant waar ik voor het shoppen heen wilde, gesloten is op maandag. Ook om de kids te plezieren ben ik daarom maar gestopt bij Cracker Barrel, een oude bekende die deze reis werkelijk op elke hoek van de straat lijkt te zitten. Een tafel hadden we daar snel....ons eten niet. We hebben nog nooit zo lang op ons ontbijt gewacht, personeelstekorten spelen duidelijk niet alleen in NL. Eieren moesten nog gelegd worden, graan moest nog geplukt en vermalen worden, varkens nog geslacht enz enz. Het was wel lekker (maar niet bijzonder). Na afloop heeft Ennie in het welbekende Cracker Barrel winkeltje alvast een voorproefje op het shoppen genomen. Ook was er vlakbij een Dicks  (helaas weer geen Nike Tech) en een TJ Maxx  (t-shirts!!) waar we nog even een kijkje zijn gaan nemen. Van daaruit was het nog maar 20 minuutjes naar onze eerste mall van de dag, North Georgia Premium Outlets. Ook genoeg leuke winkels hier, Ger en Shiv hebben vooral goede zaken gedaan bij Under Armour en Nike. Ook werd ik door mijn lieve gezin verrast bij Lids met een verlaat verjaardagscadeau (rara..). Toen we alles hadden gezien (om dit te kunnen doen liepen we wel een paar keer verkeerd, blijkbaar hebben alle Badloedes het richtingsgevoel van een blinde ui) zijn we weer de auto ingestapt om naar de tweede mall van de dag te rijden, the Outlet Shoppes at Atlanta (skere Badloedes shoppen alleen nog outlet :). Dit was ongeveer 3 kwartier rijden en we kwamen hier rond 5 uur aan. Hier heb ik eindelijk de polos en de schoenen die ik nog zocht kunnen kopen. Verder is Ger weer (het wordt eentonig) bij Nike en Under Armour geslaagd. Shivana bij Papaya en Ennie bij Saks on Fifth en Fossil. Omdat het na onze shopping-spree alweer 8 uur was, begonnen de magen te rommelen en reden we naar Jinya in Buckhead. Buckhead was een superschattige omgeving met mooie gebouwen, pleintjes en boetiekjes (die gelukkig wel dicht waren want monnie naheh). Bij Jinya hebben we gesmuld van ramen met noodles, tenminste Ger, En en ik. Shivana heeft welgeteld twee happen uit haar soepkom genomen en zat toen vol. Ze was zo slim (not) om zich iets te goed te doen aan de appetizers (karaage en gioza) waardoor haar buik dus al vol was toen ze nog aan haar main moest beginnen. Ennie en ik waren door onze verkoudheid van de afgelopen dagen echt toe aan een goede bouillon met veel smaak, wat we hier dus kregen. Na het eten was het een dik uur terugrijden naar Helen, waar ik er voor onze kamerdeur achterkwam dat ik wederom de sleutels s ochtends in de kamer was vergeten, was me blijkbaar bevallen gisteren. Met een nieuw pasje (de vierde die de receptie ons inmiddels gaf) konden we naar binnen, om daar te zien dat er weer geen housekeeping was geweest (moet zeggen dat dit in alle hotels erg achteruit is gegaan met wat we gewend zijn, ik weet niet of het door de pandemie komt of door personeelstekorten dat in geen enkel hotel van deze vakantie dagelijks housekeeping komt). Enfin geen housekeeping was dus ook geen schone badhanddoeken, dit keer Ennie weer naar de receptie om deze alsnog op te halen. Nu de receptie geen Badloe meer kon zien waren wij eindelijk in de kamer en met badhanddoeken. Snel gewassen en toen dromenland bezocht. Morgen begint de lange reis terug naar New York, met een eerste etappe van Georgia naar Virginia.