Dag 19; Van Helen Georgia naar Harrisonburg Virginia

3 augustus 2022 - Harrisonburg, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag begint ons terugreis richting New York. Maar we gaan eerst 7 uur rijden naar Virginia, startend in Georgia en via North Carolina en Tennessee.
De kids hebben vanmorgen goed voor ons gezorgd. Zij zijn eerder opgestaan om ontbijt en koffie voor mij en Gerold te halen, zodat wij iets langer konden rusten voor de lange rit.
De koffers hadden we gisteravond al ready gezet zodat er vandaag geen stress was. Toen iedereen klaar was zijn we zo soepel het hotel uitgecheckt en rustig gereden. Na 2 uur rijden, inmiddels 12.00 uur hebben wij een tussen stop gemaakt bij Rocky's Hot Chicken Place in Asheville voor de lunch. Jullie raden het al, hier kun je dus kip in verschillende gradaties van mild tot super hot kiezen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Shiv had honey mild, Ger had medium hot en Gerold en ik hebben hot gedeeld. Ook de sides kon je kiezen. Wij hadden frietjes, mac n cheese, cole slaw, aardappel salade, mashed patato, bleek selderij en wortel met Ranch dipsaus. Na onze heerlijke lunch (niet te zwaar) zijn we onze rit vervolgd. Nu moeten we nog 5 uur rijden. Deze rit was prachtig. We reden door het Tennessee deel van de Smokey Mountains. Mooi om de bergen op afstand te zien met wolken en mist erom heen (smokey dus). En alles was zo groen. Omdat de weg steeds steeg en dan weer daalde hadden we wel constant verstopte oren. Toch was het een fijne rit. Na 2,5 uur rijden hebben we even een rek en strek pauze gedaan bij Mac. Ook om even de neuzen te poederen (ha ha) en voor wat ice coffee en een snack (kip nuggets). Na een half uur rust zijn we de auto weer in gestapt. Nu nog 2,5 uur rijden naar de plaats van bestemming (Harrisonburg in Virginia). Wat hebben wij in deze laatste 2,5 uur meegemaakt. Eerst begon het ineens te regenen. Heel hard maar voor korte duur. Daarna zagen wij twee herten langs de weg. Waarschijnlijk wilden ze de weg oversteken. Maar door drukte op de weg bleven ze netjes aan de kant. Hoop dat ze zich bedenken, want het is  constant druk op de snelweg. En niet veel later zagen wij hoe precies de vrachtwagen voor ons een klapband kreeg. We hoorden eerst een harde klap en toen vlogen er stukken band de lucht in. Gelukkig kon Gerold deze net op tijd ontwijken. Maar we schrokken wel heel erg, eerst van de klapen daarna van de ronvliegende stukken band. Vooral Gerold! Gelukkig zijn we toch heelhuids bij het hotel gearriveerd. Snel ingecheckt, want de kids zagen het zwembad al. Zwemkleding aan gedaan en zwemmen maar. Het water voelde koud aan, maar eenmaal in het water was het heerlijk. Shiv en ik hebben maar even gezwommen, want ik wilde nog een wasje...kleine wasje....grote wasje....stop ze in de wasmachine doen voordat we terug gaan naar Nederland (ha ha ha). Terwijl de was aan het draaien is, zijn de mannen eten gaan halen bij Dairy Queen (het was walgelijk :( ). We zijn te moe om ergens uit eten te gaan. Het is inmiddels 21.00 uur. Zo naar ons bedje toe. Morgen weer vroeg opstaan om vervolgens 5 uur te rijden richting New York.