Dag 15, Vrijdag 27 juli, Nashville

28 juli 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan maar wel rustig aan begonnen met een eenvoudig hotel ontbijtje. Daarna zijn de kids nog even gaan zwemmen. Rond 11:00 uur hebben wij het hotel verlaten om naar de Opry Mills te gaan. Wat is dit een grote en mooie mall in country style ingericht met o.a. een Madam Tussaud, een aquarium, een Rain Forest Cafe en al onze favoriete winkels. Dus we hebben weer de hele dag gelopen en geshopt en natuurlijk ook lekker geluncht bij Maki of Japan. Ook hebben we bij heel veel winkel die de Vans verkopen die Shiv op het oog heeft, geinformeeerd naar haar maat. Helaas nergens de schoen in haar maat gevonden, zelfs niet bij een winkel die Shi heet. Ook hebben we een kijkje genomen bij een hele grote outdoor-shop, waar ze echt alles voor het buitenleven verkopen. Heel apart om hier alle soorten en maten guns glimmend uitgestald te zien (alsof je bij een juwelier rondloopt), uiteraard werden er ook enorme kluizen verkocht waar "de Amerikaan" veilig zijn wapens in kan opbergen. Verder viel in deze mall op dat er erg veel winkels waren waar ze cowboy boots verkochten (buy one pair, get a second and third pair free is hier de formule). Ook waren we Gerold nog even kwijt, die uit de winkel waar wij rond keken was weg gegaan, we vonden hem gelukkig snel weer terug, rustig zittend op een bankje een paar meter verderop. Nadat wij uitgeshopt waren zijn we gaan eten bij Monells Dining, een soul food restaurant met family dining. Family dining betekende hier dat je een tafel en je eten mocht delen met wildvreemde mensen. We zaten met 12 personen aan een tafel waarbij de schalen met eten steeds naar links werden doorgegeven. Telefoons waren aan tafel absoluut verboden zodat mensen ook echt met elkaar in gesprek raakten, meat as strangers, leave as friends was hier het motto. En wat was er verschrikkelijk veel eten........Southern food. Fried chicken staat iedere dag op het menu. De rest van de gerechten varieren per dag. Dus vandaag kregen we op tafel: bbq ribs, gebakken vis, gevulde pasta, biscuits met zelf gemaakte jam, maisbrood, snijboontjes, coleslaw, witte bonen (Ger z'n favoriet), maispudding, bladgroenten en aardappel puree. Als nagerecht kregen wij watermeloen en bananencake. Al het eten was erg lekker en smaakte echt homemade. Gelukkig hadden we ook leuk tafelgezelschap, dus konden we ook gezellig kletsen tijdens het eten. Amerikanen houden niet van natafelen, dus na het eten waren ze ook al gauw weer weg. Wij hebben we nog een uur gewandeld op Broadway (de muziek straat van Nashville). Omdat het weekend vandaag begon was het hier een gekkenhuis. Het was zo druk dat je bijna niet normaal kan lopen. Gezelligheid was er zeker. Heel veel live country muziek die klonk uit elke bar waar wij langsliepen. Natuurlijk konden wij het niet laten om hier ook wat souvenierwinkeltjes te bezoeken, ik hoef vast niet meer te vertellen waarom.....Ook zingend en dansend publiek op straat, zowel in een tractor, open bus als op een een bierfiets. Na een uur gewandeld te hebben, waren we de drukte zat, dus zijn we weer vertrokken naar ons hotel. Morgen moeten we weer vroeg opstaan, want we gaan een lange dag tegemoet.