Dag 4; Century 21 in 21 minutes (+219)

15 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we helemaal afgereisd naar de Upper West Side om daar in de rij te gaan staan voor het ontbijt bij Absolute Bagels. Foodie die ik ben had ik uitgezocht waar ze de beste bagels van Manhattan hebben. Normaal ben ik niet zo van de bagels maarja in New York moet je er eigenlijk wel aan en als je het dan toch doet, dan het liefst heel goed. Enfin de rij ging vrij snel en na ongeveer 15 minuten bestelde ik 2 bagels Nova (gerookte zalm) creamcheese. De bagels waren hartstikke vers en nog warm uit de oven, ook hebben we een raison-cinnemon bagel (ook nog warm) gekocht. Buiten zijn we toen heerlijk op een bankje in het zonnetje van onze bagels gaan smullen en..........OMG, ze waren life changing. Heerlijke warme chewy bagels met daartussen verse tomaat, half gesmolten creamcheese en verse gerookte zalm. Bagels zullen nooit meer hetzelfde voor ons zijn :(. Als klap op de voorpijl dachten we daarna laten we onze rozijnenbagel ook maar even proeven....nou die is dus gelijk helemaal opgegaan, wat was dat een vers-warme smaakvolle zoetige heerlijkheid. Als er een bagel-hemel bestaat dan hebben ze die daar ook, jammer dat er een rij tot buiten de winkel stond, anders had ik meer gehaald (is in Den Haag). Na voor altijd bagels voor ons verpest te hebben, gingen we met de metro naar Coney Island. Dit wilde ik heel graag een keer zien maar was zeker met het weer dat wij hadden,  best wel een teleurstelling. Ook gezien de reis er naar toe van een uur en 15 minuten in de metro. Ik denk dat het een heel mooi strand is maar heel veel hebben we er door de mistigheid niet van kunnen zien, zelfs niet toen we de hele pier zijn afgewandeld (die was echt enorm). Natuurlijk zijn we over de befaamde Coney Island kermis gewandeld, maar deze deed een beetje aan als vergane glorie. Soortgelijke luna-parks hebben we gezien in o.a. Santa Monica, San Diego en Galveston Texas en die zagen er allen een stuk frisser en beter onderhouden uit. Wat ik hier wel interessant vond was de originele vestiging van Nathans Hot Dogs, hier wordt ieder jaar op 4 juli (onafhankelijkheidsdag) een heel bekende wedstrijd "wie het meeste hot-dogs kan eten" gehouden. En ieder jaar wordt hier dan in het RTL-ontbijtnieuws een item aan gewijd waar ik dan thuis vol verbazing naar zit te kijken (meestal wint er 1 dunne chinees). Natuurlijk hebben we hier een hot-dog gehaald. Maar ook die was zijn vooruit gesnelde reputatie niet waard (en ook niet om een half uur voor in de rij te staan, Amerikanen en rijen....

Na Coney Island te hebben gezien zijn we met de Metro richting het 911 memorial gereisd, niet voor het memorial, dat hadden we de vorige keer al gezien, maar voor Century 21. Hier hebben we in totaal 4 uur doorgebracht. De eerste twee uur hebben we vooral voor de kids rondgegekeken (ondertussen een foto-hotline onderhoudend met Shiv) en de tweede twee uur hebben we voor ons zelf rondgekeken. Pas toen de winkel om 8 uur sloot zijn we met onze buit in de rij gaan staan om af te rekenen. Pffff, zowel Ennie als ik waren helemaal gesloopt van 6 verdiepingen Century 21 in 4 uur tijd. En dan moest er ook nog gegeten worden. We gingen met de metro naar het restaurant van vandaag, maar werden helemaal para van het niet kunnen vinden van de juiste metrolijn. Waarschijnlijk was mijn brein beneveld van al het geshop (of nog van de mist op Coney Island) want we hebben zeker een kwartier rondgelopen op zoek naar het juiste perron, nou ja voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen. Eenmaal bij de Johns Pizza hebben we een heerlijke pizza in no-time naar binnen gewerkt, WE HADDEN HONGER!!! Na de pizza was het 10 minuutjes lopen naar het hotel. Daar onze nieuwe aankopen alvast naar de koffers verplaatst (en gewogen) en toen was het tijd voor dromenland!!