Dag 14; shopping in Myrtle Beach

29 juli 2022 - Myrtle Beach, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag begonnen wij de dag met een ontbijtje bij de Blueberry Grill, en toevallig bevond dit restaurant zich in Barefoot Landing, het uitgaansgebied waar we in de avond ook naar toe zouden gaan. De wachttijd voor een tafel bedroeg 45 minuten, welke voorbij vlogen door het spelen van Jenga op een nabijgelegen grasveldje. Zowel Ger als ik hebben tegen Shivana het onderspit moeten delven, dat heeft ze vast vaker gedaan. Ze had ook geluk doordat net voordat ik revenge zou gaan nemen mijn buzzer afging, het teken dat onze tafel klaar was. We hebben weer heerlijk gegeten. Sinds mijn amateur- gekokkerel nadat ik voor het eerst van het bestaan van deze sandwich hoorde, hem ik hem voor het eerst in een restaurant besteld.....the Monte Christo!!!! Shivana had voor het eerst eggs Benedicht, Ger had een ontbijtpannetje met ei en potatoes en Ennie had de fluffiest pancakes (met blueberries) in the world. Na dit ontbijtje was het haasten naar de mall, omdat Shivana daar had afgesproken met een vriendin, die toevallig momenteel bij familie in Myrtle Beach verblijft. De dames hebben lekker met elkaar geshopt en Ger, Ennie en ik hebben hetzelfde gedaan. Ennie en ik door schoenen te scoren en Ger door wat kleren te kopen. Nadat we de hele mall hadden gezien, liet Shivana ons over WhatsApp weten dat ze met haar vriendin al was meegereden naar onze volgende mall van de dag, dit keer een outlet mall. Poging 1 om daar ook te komen mislukte omdat ik naar een random woonwijk werd genavigeerd. Gelukkig was de tweede poging wel succesvol net als het shoppen aldaar (Ger bij Under Armour en ik bij Timberland). Shivana heeft met haar vriendin de Victorias Secret leeggekocht  waarna ze van elkaar afscheid hebben genomen. Als ze elkaar weer zien zal dat gewoon weer op de Hogeschool Leiden zijn. Wij hebben nog even verder gekeken, maar onze shopping-spree was al ten einde. We besloten daarom maar naar het restaurant te gaan, Pirates Table, een seafood-buffet met alle verschillende soorten vis- en schaaldieren die je maar kan bedenken. Highlights waren de crablegs, clamchowder, stuffed oysters en....de prime rib. Die laatste was de verassing van de avond, niet verwacht in een seafood buffet. Ook zijn we weer ouderwets geschrokken van de hoeveelheid eten die de Amerikanen op 1 bord weten te stapelen. Ik denk dat ze hier allemaal van Shiv winnen met Jenga want de torens op hun bord zijn pas echt indrukwekkend. Wat ook indrukwekkend was, waren de toetjes. De kinderen waren weg van de brownies, ik vooral van de bread pudding. Ik moest er wel even op wachten, omdat ik verse wilde en niet het laatste uitgedroogde stukje uit de vorige batch, en dat duurde even maar het was dit wachten wel meer dan waard. Het laatste visgerecht dat ze hier ook hadden waren in een vijvertje rondzwemmende zeemeerminnen. Heel apart zomerbaantje hebben deze meisjes. Maar de kindertjes die ernaar keken vonden het geweldig en sommige van hun vaders stiekem ook (afgaand op de fooienpot). Na dit visavontuur (inclusief magneet) zijn we de dag gaan afsluiten met een wandeling over Barefoot Landing, maar......niet voor een tussenstop bij Target, waar we eindelijk de spullen vonden waar we tevergeefs al in 3 verschillende Walmarts naar hadden gezocht. we in de ochtend ook waren. Helemaal blij zijn we In Barefoot Landing heerlijk uitgewaaid en hebben we in wat winkeltjes rondgekeken (o.a. een kerstwinkel en een winkel waar alles paars is). Om het af te leren hebben de kids ook nog een Jenga gespeeld, ik zal maar niet zeggen wie er heeft gewonnen... Ondanks dat er ook live muziek was, was het er niet zo levendig als in Broadway on the Beach. Maar dat gaf helemaal niet. Het doel was om een goede after-buffet-wandeling te maken en dat is dus gelukt. Na deze wandeling was het weer hotel-time want morgen rijden we naar Helen, Georgia.