Dag 15; Van South Carolina naar Helen, Georgia

30 juli 2022 - Helen, Verenigde Staten

Vandaag gaan we op doorreis naar Georgia. Dat wordt een lange rit die omdat we eerst Charleston willen aandoen, ongeveer 7 uur zal duren. Omdat wij op tijd wilden vertrekken hebben we ontbeten in het hotel. Zoals gewoonlijk in hotels was dit helaas niet zo'n geslaagd ontbijt. We hebben even snel cornflakes gegeten, koffie gedronken en weg wezen. Onze 1e stop na tweeeneenhalf uur was Charleston. Hier hebben wij een wandeling gemaakt langs Rainbow Row (gekleurde huisjes) en Waterfront Park (parkje langs het water). Vervolgens zijn we door het Historic District gewandeld, waar we een bezoek hebben gebracht aan de Historic Charleston City Market. Hier werden veel van gras handgeweven mandjes verkocht, iets waar Chaleston om bekend staat. Ook hebben we hier uiteraard een magneet gescoord. Charleston is een mooie plaats met veel historische gebouwen. Maar omdat het zo heet was hebben we snel door wat straten gelopen. Na 1,5 uur hebben wij onze reis vervolgt richting Helen in Georgia. Voordat wij door zouden reizen, zijn we eerst gaan lunchen bij Lewis BBQ. Lewis is een voormalig medewerker van Franklins BBQ in Austin TX, de bbq joint die bekend staat om de beste bbq brisket van Amerika. De leerling heeft de kunst zeker goed afgekeken bij de meester want hier hebben we heerlijke bbq gegeten. De brisket was werkelijk voortreffelijk, net als de ribs. En zelfs de sides (coleslaw, mac n cheese, potatosalad en frietjes) waren stuk voor stuk voortreffelijk. Het was weer lekker smullen. Inmiddels was het 14.00 uur, tijd om verder te reizen. De rit vonden wij zwaar en het was heet ondanks de airco. Het was een rit van 5 uur. Gerold heeft een paar keer (3 x) moeten stoppen om uit te rusten. Voor de rest hebben wij niet zoveel meegemaakt omdat wij veel in de auto zaten. De omgeving werd heel anders dan wij tot nu toe gewend waren tijdens deze vakantie. Er was veel groen en het werd steeds heuvelachtiger. Om 21.30 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming, Helen. Een heel mooi klein plaatsje, waar wij ons gelijk in Duitsland waanden.