Dag 19; Acadia National Park

28 juli 2016 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vroeg op vandaag voor een veelbelovend bezoek aan Acadia National Park. Maar eerst ontijten bij Jeannies Maine Breakfast, in het centrum van Bar Harbor. We moesten even wachten op een tafetje maar al snel werd er luidkeels GEROLD door de spieker omgeroepen (heel Bar Harbor weet nu hoe ik heet). Een heerlijke lobster-omelet (ja weer lobster ja) ontbeten. Shivana had blueberry pancaces (naast lobster is alles in Maine met blueberry), die ook verrukkelijk waren (fluffy to the fullest). Na Jeannies zijn we naar Acadia gereden waar we eerst een bezoek aan het Visitor Center brachten om hier een korte film over het park te bekijken. Daarna op naar Cadillac Mountain, het hoogste punt van dit deel van de VS. We hoeften niet de klimmen omdat vrijwel het hele deel van het park dat wij hebben bezichtigd, met de auto toegankelijk was. Het uitzicht vanuit Cadillac Mountain was fantastisch mooi. Dit is ook de plaats die elke ochtend als eerste amerikaanse plek door de zon wordt beschenen. De zonsopkomst schijnt er ook adembenemend te zijn maar helaas, zulke vroege vogels zijn wij niet. Na de radslagen van Shivana zijn we de berg weer afgegaan naar sand beach. Hier heeft vooral Gereny in heerlijk in zee gezwommen, het afspoelen daarna was hier iets lastiger. Daarna nog naar Thunder Point maar door het lage tij was er vrij weinig thunder (als in zeegolven die hard op de rotsen klappen en daarmee een donderachtig geluid maken) te bespeuren. Al deze punten lagen aan de park-loop-road die wij hebben gereden, ongeveer 27 mijl langs de meest geweldige uitzichten op de zee met heel veel ooooh en aaaah momenten. Ongeveer 4 uur hebben we Acadia achter ons gelaten om te rijden naar Thurstons Lobster Pound, de naam zegt al wat we hier hebben gegeten dus ik zal niet in herhaling vallen(oke dan kreeft, niet omdat het moet maar omdat het kan). Leuk hier was dat je echt op een steiger aan zee zat te eten, dat doet goed aan de versbeleving. We waren blijkbaar net op tijd want toen wij weggingen stond er een rij voor de ingang die zeker een paar meter de straat opging.
Na het eten terug naar het hotel waar Ger en ik het zwembad nog even onveilg hebben gemaakt. Hierna zijn we ook nog naar Bar Harbor Centre gegaan, ook zo een ontzettend sfeervol new-england havenplaatsje, met vooral veel souvenierwinkeltjes. Hier hebben we een rondje gelopen. Na het enorme ijsje van Shivana (1 bolletje graag) konden we ook deze drukke dag afsluiten met een duik in onze bedjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl