Dag 13; van Niagara Falls naar Brockton

22 juli 2016 - Brockton, Massachusetts, Verenigde Staten

Deze dag hebben we vooral benut om kilometers te maken (5 om precies te zijn, tot de grens, daarna werden het weer mijlen). Na het ontwaken een snel ontbijt meegenomen bij de Starbucks in ons hotel, daarna mochten we al gauw de grensovergang naar de USA weer passeren (home sweet home). Vervolgens zijn we in ongeveer 2,5 uur naar het Watkins Glen State Park gereden, een schitterende kloof met watervallen in de staat new york. De laatste 50 km ernaartoe was binnendoor langs honderden wijngaarden, nooit geweten dat er in New York zoveel wijn werd gemaakt. Voordat we naar binnen gingen bij Watkins Glen hebben we fried chicken gelunched bij mr. Chicken, errug lekkah. Daarna de kloof in, Glen lag trouwens aan het meer Seneca, hoe toevallig is dat. De kloof was fantastisch mooi (zie foto's). Daarna was het nog 6 uurtjes naar Brockton (net onder Boston). Ineens was het enige wat we langs de weg tegenkwamen mcDonalds, mcDonalds en nog eens.... dus de kids waren maar wat blij met dit bekende voer als avondeten, Ennie en ik hebben het diner van ellende een keer overgeslagen (haal ik morgen wel weer in). Andere stops die we maakten waren om te plassen of om te tanken. Ook reden we langs Amsterdam en langs Rotterdam NY. Uiteindelijk goed maar best wel moe in het hotel aangekomen, daar nog een praatje gemaakt met Chris die aan het accent waarmee ik engels spreek, hoorde dat ik uit nederland kom, hij had in de 90's in Duitsland samen met nederlanders voor de navo gediend, vandaar. Een heel leuk gesprek met hem gehad over de nederlandse taal, frikandellen, gouda kaas en stroopwafels. Daarna lekker mn bedje in gekropen. Morgen immers weer een drukke shopdag op het programma.

1. Win:
    23 juli 2016
    Gouda kaas????? Klinkt grappig. Als Berlijn bol
  2. Gerold:
    23 juli 2016
    Echt he, had er vooral mee te maken dat hij er maar wat trots op was dat hij wist hoe hij gouda moest uitspreken, wordt door amerikanen meestal als goeda uittgesproken maar hij wist dus dat het gouda is.
  3. Jacintha:
    26 juli 2016