Dag 21; Flume Gorge, Ben & Jerry, Mall of New Hampshire

30 juli 2016 - Woodstock, New Hampshire, Verenigde Staten

Vandaag veel activiteiten op het programma dus vroeg opgestaan en 9 uur al de hoteldeur achter ons dichtgedaan. Omdat dit hotel geen ontbijt heeft hebben we eerst twee broodjes bij de supermarkt aan de overkant gehaald, dat dachten we tenminste. Ik had een pastrami roll en een roast beef roll besteld en elk broodje was net zo groot als een heel stokbrood dat bovendien superdik belegd was, van broodjes was dus geen sprake. De broden gingen mee als ontbijt bij onze ochtendwandeling. Dit was bij de waterval Flume Gorge, daar hebben we een wandeling van ongeveer 5 kilometer door het bos en langs de waterval gemaakt, het was weer prachtig. Halverwege hebben we gepicknikt en met z'n vieren 1 van de twee broodjes gegeten, geprobeerd want zelfs met z'n vieren kregen we niet eens 1 brood op, en dat lag zeker niet aan de smaak. Na het laatste stuk behoorlijk bergopwaarts terug te hebben gelopen kwam ik aardig afgepeigerd weer aan (ik had ook geen wedstrijdje wie het eerst boven is met Ger moeten doen).

Na het verplichte bezoek aan de souvenirshop had ik een verassing voor de kids, ik had hen gezegd dat we naar een museum gingen maar stiekem reden we naar de originele fabriek van Ben & Jerry in Waterbury Vermomt voor een rondleiding. Het was erg leuk en interessant te zien hoe Ben & Jerry is ontstaan, waar zij voor staan, hoe het ijs wordt gemaakt en uiteindelijk het ijs ook te proeven. Ook zie je op een begraafplaats welke smaken inmiddels ter ziele zijn. Er waren erg veel medenederlanders bij B&J, blijkbaar is dit ijs erg populair bij onze landgenoten (of het was vanwege het gratis ijs. Ook bij deze tour stonden we voor we het wisten alweer in de verplichte souvenirshop. Vervolgens was het twee uur rijden naar de Mall of New Hampshire, de naam klonk indrukwekkender dan dat de mall werkelijk was. Onze liefelingsmerken ontbraken hier waardoor we niet veel hebben geshopt, was wel jammer want we hadden juist gehoopt hier in te slaan omdat het shoppen in de staat New Hamshire belastingvrij is. Die trolley die we gisteren speciaal hebben gekocht hiervoor, gaat dus leeg mee terug naar NL. In de mall nog wel lekker Japans gegeten om daarna in anderhalf uur de voordeur van onze hotelkamer te vinden. Morgen wordt een hele gezonde dag want we gaan naar the big Apple.