Dag 22; van the White Mountains naar New York City

31 juli 2016 - New York City, Verenigde Staten

Dag 22 was niet de meest spannende maar uiteindelijk wel een hele leukd. We hebben vooral veel in de auto gezeten, onderweg naar New York. De eerste stop was bij een outletmall waar we hebben ontbeten en hebben geprobeerd de nieuwe koffer toch van wat inhoud te voorzien, wat overigens niet echt lukte. Daarna zijn we naar de staat Rhode Island gereden voor een bezoek aan de kustplaats Newport. Dit was een ontzettend mooie kustplaats, Helaas hebben we deze mooie plek vanwege tijdgebrek  alleen vanuit de auto kunnen bewonderen. We zijn voor het avondeten gestopt bij Anthony's Seafood waar we lekkere gebakken garnalen, inktvis, kabeljauw, scallops, clams en clamchowder hebben gegeten, de kreeft hebben we dit keer gelaten voor wat het was (kwam al uit verschillende neuzen).

Na het eten zijn we het laatste gedeelte door de staat Connecticut naar New York gereden. Daar hebben we de auto ingeleverd bij het vliegveld en hebben we de kenmerkende gele taxi naar NYC gepakt. We hadden zoveel bagage dat alleen de minivan-taxi over voldoende ruimte beschikte om ons naar New York te vervoeren. Ook konden we aan de tjoeri-achtige kreetjes die onze african-american chauffeur slaakte, merken dat hij niet bepaald gelukkig was met het gewicht van onze koffers. De rit naar het hotel duurde ongeveer 40 minuten. Onderweg hebben we onze ogen uitgekeken, we waren allemaal zwaar onder de indruk van de drukte, de wolkenkrabbers, het neon, kortom de gekte die New York City is. Bij het hotel aangekomen een nieuwe verassing, Booking.com had onze boeking zonder opgave van reden geannuleerd. Gelukkig was er nog we eenzelfde kamer beschikbaar die wij tegen hetzelfde tarief konden krijgen. Volgende schrik was de omvang van de kamer, ik wist dat hotelkamers in New york klein zijn, maar dat de bezemkast van Harry Potter hiermee vergeleken op de Amsterdam Arena zou lijken had ik niet verwacht (ok, ik overdrijft een beetje).

Met Shivana ben ik nog even naar Times Square gegaan (Ennie en Gereny waren moe), dit lag maar twee blokken van ons hotel, wat was dit overweldigend, al die mensen en al dat licht. Ondanks dat het toen al 1 uur snachts was, waren alle winkels nog gewoon open, toch hebben we ons ingehouden en hebben we niet geshopt. Wel nog even hamburgers gehaald bij Wendys want Shiv had honger. Terug in het hotel werden we verrast door Raeli die inmiddels was aangekomen en zich onder de dekens had verstopt. Wat ontzettend leuk om elkaar weer te zien (wordt inmiddels vaste prik tijdens onze Amerika vakanties). Uiteraard waren wij vooral erg benieuwd naar the American lifestyle die Raeli tegenwoordig leidt. We hebben tot in de vroege uurtjes met elkaar liggen kletsen, Raeli is gezellig bij ons blijven slapen. Morgen zouden we de stad echt gaan ontdekken, met gids.