Dag 7 Jamestown en Williamsburg

16 juli 2016 - Williamsburg, Virginia, Verenigde Staten

Deze dag stond weer in het teken van historie, maar voordat we hiermee begonnen hebben we verse warme donuts gegeten bij Duck Donuts (de maple bacon donut was voortreffelijk). In Jamestown settlement hebben we eerst gezien hoe de indianen ongestoord in dit deel van Amerika leefden voordat de europeanen hen kwamen hinderen. Daarna zagen we replica's van de schepen waarmee de kolonisten aan het amerikaanse vasteland kwamen, als laatste zagen we de nederzetting waarin de europese kolonisten zich settelden. Dit allemaal rond het jaar 1607, waarmee ze een van de eerste europese nederzettingen in amerika waren. Ook was dit de plek waar de legende van Pocahontas zich heeft afgespeeld (ja ze heeft echt bestaan).

Vervolgens zijn we in ongeveer een kwartiertje naar Williamsburg Colonial gereden. Hier zagen we een oude plantage (inclusief slavenverblijf) en het dorp Williamsburg zoals dit er in de koloniale tijd uitzag. We zagen het huis van de gouverneur, een schoenmaker, katoenspinners, oude kerk, kaarsenmaker een zilversmid, een baksteenmakerij en nog veel meer. Fantastisch mooi hoe de mensen die hier werken (in oude koloniale klederdracht) zich constant voordoen als het koloniale personage dat zij moeten voorstellen, echt heel leuk om te zien hoe zij nooit uit hun rol vallen. Gereny heeft ook nog even geholpen in de baksteenmakerij om de klei soepel te stampen.

Na deze behoorlijk hete excursies werden we op weg naar de auto aangenaam verrast door een regenbuitje. Was heerlijk. Terug in het hotel hebben we nog lekker gezwommen want de regen had ons niet nat genoeg gemaakt, waarna we lekker hebben gegeten bij Captain George. Een seafoodbuffer met sappige crablegs, grote garnalen, mosselen, clams en clamchowder, verschillende soorten
bbq vis, prime rib en nog veel meer. Meeste mensen die hier kwamen waren wel van het formaat 300+, er was bijvoorbeeld een man die steeds zijn servet kwijtraakte in de vetrollen van zijn kin. Ondanks dit soms onsmakelijke uitzicht wel lekker gegeten.

Na het eten nog een snelle Walmart gedaan en daarna lekker slapen in onze bedjes.

1. Win:
    16 juli 2016
    Wat een educatie voor shiv wn vooral Gereny zeg. En dat allemaal ter plekke.
  2. Gerold:
    17 juli 2016
    Echt hè, leren ze meer van dan een heel jaar geschiedenisles op school.
  3. Jacintha:
    18 juli 2016
    Ger, als ik het zo lees die verhalen en al dat lekkere eten wordt het tijd voor de weegschaal? Kusjes ma,oma