Dag 26, 2 augustus 2017, Van New Orleans terug naar Houston

6 augustus 2017 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Vandaag hebben we vooral veel in de auto gezeten, dit omdat wij morgen vanuit Houston het vliegtuig terug naar Schiphol zullen pakken. We zijn daarom vroeg opgestaan zodat we tegen 9.30 uur konden vertrekken vanuit ons hotel in N'awlins. De auto stond valet geparkeerd en werd dus keurig voorgereden. Na het inladen zijn we naar de Outlet Mall in Gonzales gereden. Gereny wilde echt nog een paar Nikes op de kop tikken. De schoenen waar hij naar op zoek was hadden ze helaas niet bij Nike maar gelukkig heeft hij toen een ander paar (mooiere) Nikes gevonden. Ook Shivana en ik (terwijl ik echt niet nog meer schoenen wilde kopen, maar ze waren zo mooi) hebben ons laten verleiden tot een nieuwe aanschaf. Daarna snel nog even naar Tommy voor dat ene vestje (Ennie) en naar Guess voor dat leuke jasje (Shivana) en daarna moesten we echt iets eten. Veel keuze was een niet. Er was Cacker Barrel (duurt te lang) Jack in the Box (burgers), Wendy's (nog meer burgers), Chipotle (burito's) en....Popeyes (Fried Chicken). Omdat Popeye uit Louisiana komt en we nog in Louisiana waren dachten we dat we het maar moesten proberen en................het was heerlijk. Wat mij betreft konden ze ook Whatachicken heten of Whatabiscuit want deze waren allebei erg smakelijk. Met een goed gevulde maag en tank zijn we daarna weer de weg opgegaan. Gedurende het grootste deel van de rit heeft het geregend en soms was er ook wat file. Ik zat een beetje in de stress omdat we op tijd in Houston moesten zijn voor een honkbalwedstrijd in de avond waar ik kaartjes voor had, dit hebben we gelukkig gehaald. Na een uurtje of 6 rijden kwamen we bij ons hotel in Houston aan. Ik dacht nu snel inchecken maar Murphys wet was nog niet klaar met ons, we kregen een kamer met maar 1 bed. Terug naar de receptie gegaan (die Booking.com de schuld gaf) waarna we wel een tweede verkeerde kamer kregen, twee bedden maar wel een rokers kamer (bleh..). Liever een onruststoker dan een roker dus weer naar de receptie en ja hoor, driemaal was scheepsrecht, we kregen een kamer voor niet rokers met twee bedden..hehe. Snel de koffers in de kamer en of to the game! Het was gelukkig maar 20 minuutjes rijden naar het Minuten Maid Stadium. Eenmaal in het enorme stadion hebben we gauw onze plekjes opgezocht. Het was een wedstrijd tussen de Houston Astros en Tampa Bay. Nu is geen van ons echt een honkbalfan maar wat was het ontzettend leuk om de Amerikaanse sfeer die hier heerste een keer mee te maken. De sfeer was zo gemoedelijk, heel anders dan bij een voetbalwedstrijd in Nederland. Voordat de wedstrijd begon natuurlijk eerst het Amerikaanse volkslied wat alle Amererikanen luidkeels staand de hand op het hart meezongen, heel plechtig. Wat mij verder opviel is dat Amerikanen dit veel meer als een uitje zien dan dat ze echt voor een wedstrijd lijken te komen. Iedereen staan constant van zijn plaats op om eten (meestal hotdogs) of drinken te kopen. In de vele pauzes tussen de innings worden er spelletjes met het publiek gespeeld, soldaten geëerd, T-shirts uitgedeeld, liedjes gezongen en nog veel meer. We hebben niet de hele wedstrijd uitgekeken want na 2,5 uur vonden we het welletjes en de kids wilden nog naar Wally. Wel nog een officiele Astros pet voor Ger gescoord en en een Shackburger (er was serieus een Shake Snack in het stadion) voor mij. Geen idee dus wie de wedstrijd heeft gewonnen...Bij Walmart nu echt de laatste aankopen gedaan om weer terug in het hotel zeker twee stressvolle uren te besteden aan het inpakken, wegen, uitpakken, herinpakken herwegen enz enz van onze bagage. Uiteindelijk niet helemaal gerust over de gewichten van de koffers toch maar naar bed gegaan. Morgen naar huis.