Dag 14, 21 juli 2017, White Sands national monument

23 juli 2017 - Alpine, Texas, Verenigde Staten

Na een lange tijd weer lekker in het hotel ontbeten (ontbijt in het vorige hotel was niet lekker). En met lekker bedoel ik ook best wel lekker want ik heb me volgepropt met m'n lievelings vrucht (cantaloupe) meloen. Na het ontbijt zijn we gereden naar White Sands National Monument in New Mexico. Onderweg reden we langs enorme koeien boerderijen. Ik heb nog nooit zo veel koeien bij elkaar gezien. Eenmaal aangekomen zijn we eerst in de gift-shop geweest. Hier hebben we een slee gekocht en hebben we alvast gekeken welke magneet we later op de dag zouden kopen. Bij onze eerste stop zijn we naar het uitkijkpunt gewandeld. Helaas konden we hier nog niet van de berg af sleeën, maar ging het meer om de dieren die hier leven. Zomaar hadden we die slee in ons hand meegesjouwd. Bij onze tweede stop zagen we wel kinderen sleeën. Gereny en ik deden onze schoenen uit in de auto en zijn op blote voeten naar buiten gelopen. Mama en papa volgden ons voorbeeld en eenmaal uit de auto zagen we echt hoe wit het zand was. Supermooi en tegelijkertijd heel apart. Het zand had een rare structuur. Het voelde niet als zand maar meer als een soort klei ofzo. Ik heb het later opgezocht en het komt omdat het gypsum zand is. Een soort gips. Ook was het zand niet heet maar best aangenaam. De buitentemperatuur in tegenstelling tot de zandtemperatuur was superheet. Echt niet normaal. Zoals jullie weten zijn Ger en ik echt djoeka en zijn we meteen van de eerste berg die we zagen afgegleden met onze slee. Het was echt geweldig. We zagen nog niet dat er op een paar meter afstand veel hogere bergen waren om af te sleeën. Nadat papa en mama ook een keer de berg af gegaan waren zijn we naar de hoge berg gelopen. Na een keer naar beneden te zijn gegleden werd ik misselijk van de hitte dus ben ik gestopt. Papa en Ger zijn nog een paar keer gegaan. Ook een keer samen en toen viel papa op z'n gezicht whahahahah. Dat vond ik wel een beetje heel grappig. Papa was gewoon van de slee gerold. Hij bleef ook nog even liggen dus ik dacht dat hij dood was. Gelukkig stond hij gewoon op en lagen we met z'n vieren in een deuk. Eenmaal weer in de auto zijn we het park doorgereden want het was te heet om te lopen. Gereny wilde nog een keer glijden dus zochten we nog een berg om het af te sluiten. Toen hij klaar was gingen we terug naar de Visiter Center om de magneet te kopen en de slee weer in te leveren. Ook hebben we een lekker fudgicle ijsje gekocht. Die hadden we wel verdiend:) Toen we het park uitgereden waren, gingen we op weg naar de mall. Toen we aankwamen was ik superblij want het was een binnenmall! We hoefden dus niet buiten in de hitte te lopen. Wij zijn uiteindelijk superlang in de mall gebleven (4 uur lang maar liefst) eindstand: ik ben weer het meest geslaagd. Mama heeft een paar sieraden gekocht, papa en Ger hebben een pet gekocht en ik heb als enige weer veel gekocht. Ik weet niet waar ik alles ga laten hoor want m'n koffer is al vol whahahahah. Rond half negen begonnen we trek te krijgen en zijn we voor de laatste keer (deze vakantie) barbecue gaan eten. Speciaal voor papa omdat dit de laatste Texas barbecue is die hij ooit zou eten (zei hij) dus Ger en ik hebben met tegenzin ingestemd omdat we het zielig voor papa vonden. Anders zouden we gewoon in de mall eten. Het restaurant heette Rudy's BBQ en het personeel was super aardig. Omdat het onze eerste (en laatste) keer daar was kregen we allemaal samples. We mochten dus van alles een beetje proeven. Papa heeft de lekkerste dingen besteld en uiteindelijk hebben we toch alle vier wel gesmuld. Het was een goede afsluiter. Na ons buikje lekker gevuld te hebben zijn we naar het hotel gereden om lekker te gaan slapen.

1. Jacintha:
    23 juli 2017
    Ook erg leuk, maar zielig voor Ger. Gelukkig goed afgelopen met hem en lekker eten maakt alles weer goed. Dikke kus voor jullie allen.ma, oma.