Dag 10; Van Philly naar Virginia Beach

25 juli 2022 - Virginia Beach, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag was een echte rijdag, want het zou ongeveer 500 kilometer zijn om van Philly in Virginia Beach te komen. Klokslag 9 uur in de ochtend waren we rijklaar om ons appartement in Philly te verlaten. Gelukkig had ik goed geslapen en voelde ik mij fit. In een mum van tijd reden we met een volgeladen auto de stad uit nadat Shivana nog een laatse keer het appartement had gecheckt op achtergebleven telefoonladers. Nadat we ongeveer een uur hadden gereden besloot ik de kinderen hun lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan door te stoppen bij de gele M voor de eerste maaltijd van de dag. Helaas liep dit voor hen uit op een teleurstelling omdat mcDonalds in America de eerste maaltijd van de dag wel erg letterlijk neemt, wat bleek toen wij op zoek naar het menu niets anders dan het ontbijtmenu voorgeschoteld kregen. De door Shivana zo gemiste Buttermilk Chicken Sandwich en de frietjes met ranch waren geen onderdeel van het ontbijtmenu dus deze konden niet besteld worden. Wel egg mcmuffins, hot cakes, bagels met steak en dat soort dingen. Door deze onverwachte wending was ik ook nog zo van de leg dat ik vergat dat Ennie hete en geen koude koffie wilde, wat mij niet helemaal in dank werd afgenomen. In ieder geval waren de magen naderhand weer gevuld en konden we onze reis vervolgen. Er is verder weinig gebeurd. Kort na onze ontbijtstop heb ik getankt en niet lang daarna verliet ik de snelweg om de laatse 350 kilometer op een autoweg te mogen rijden. Dit was zo saai dat ik in combinatie met de after breakfast dip mijn ogen maar wat moeilijk kon openhouden, en daarom even 20 minuutjes heb gedut bij een benzinepomp. Ook daarna nog twee keer gestopt voor een plaspauze, de eerste was alleen een dixie aanwezig dus snel weer gas zonder een plas gegeven, bij de tweede gelukkig wel een echt toilet  Daarna de laatse 200 kilometer gereden tot we ineens bij een brug over het water kwamen, waar je de overkant van het water niet eens kon zien. Het was prachtig om over deze brug van 27 kilometer over de zee, zo Virginia Beach in te rijden. Omdat het alweer etenstijd was, en ons restaurant een uurtje later om 5 uur zou sluiten, zijn we eerst een hapje gaan eten bij Bite Of Maine. Ondanks de naderende sluiting was het hier nog heel druk en was ik gelukkig in staat om de laatste 4 Connecticut lobster rolls te bestellen (de Badloedes zijn allemaal meer fan van de warme roll met boter uit Connecticut dan de koude roll met mayo uit Maine). Daarbij hadden we nog frietjes met kaas en lobster en een clam chowder. We hebben allemaal gesmuld van een waar lobster feast. Om 5 uur zijn we daarna gaan inchecken in ons hotel, dat ging soepel maar helaas, in de kamer weer een badhanddoek te weinig, dat is al de tweede keer deze vakantie. Omdat het nog veel te vroeg was voor bedtijd hebben we achtereenvolgens Walmart (snoep voor Dirk en snacks voor morgen) en Ross (voor Shiv en Ennie) nog even aangedaan. Daarna zijn we ook nog naar Dairy Queen gereden voor twee onvervalste Blizzards die voordat ze werden uitgeserveerd uiteraard even ondersteboven werden gehouden, Gereny had hierbij ook nog een burgertje als side. Toen was had echt hoteltijd, nog even een vierde badhanddoek bij de receptie gescoord, een wasje en een plasje en het was weer sleepy-time.