Dag 17; sightseeing in Helen

1 augustus 2022 - Helen, Verenigde Staten

Wagwan fam, today were gonna go to da Anna Ruby falls. We zijn de dag begonnen met een ontbijtje bij Hofers Bakery, een echte Deutche konditorei waar je ook heerlijk kon zitten. Voordat we konden zitten moesten we eerst tantoe lang in de rij staan omdat papa natuurlijk altijd weer naar het beste restaurantje wil gaan. In de rij konden we al toekijken op de gebakjes achter de toonbank en kwamen we voor ons bekende dingen tegen zoals Rittersport en Dokter Oetker. Na het staan in de rij konden we eindelijk zitten. We werden al snel geholpen en konden gauw beginnen met het opsmikkelen van ons eten. Ik had een bagel met zalm besteld. De bagel was erg lekker maar helaas niet zo lekker als Absolute Bagels in NYC….maar ja dat kon ik natuurlijk wel verwachten want niks tipt aan Absolute Bagels. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Anna Ruby Falls (ons enige natuurbezoek van deze vakantie). Het was maar een kwartiertje rijden naar de waterval, niet zo lang dus. In het park zijn we eerst begonnen met het voeren van de vissen in de rivier. Hierna stonken onze handen echt naar poep door het vissenvoer, dus ff snel onze handen gewassen en toen konden we eindelijk beginnen met de trail. Tijdens het lopen van de trail hadden we al snel het vermoeden dat we verkeerd liepen want iedereen die we zagen liep ons tegemoet en niemand liep achter ons aan.  We zijn toch maar verder gelopen want de bordjes stonden wel onze richting op. Ik vond het maar onduidelijk… Niet zo veel later kwamen we al aan bij de waterval, het was echt prachtig. Naast de waterval zagen we in de bush bush een ander paadje, waarschijnlijk moesten we eigenlijk daar vandaan  komen lopen (haha). Niet dat ik het erg vond want dat paadje zag er niet heel fijn uit. Maar even terug naar de waterval. Na wat fotootjes gemaakt te hebben zijn we even gaan zitten op de bankjes naast de waterval met een prachtig uitzicht. Tijdens het rusten van onze benen hebben we de heerlijke gebakjes gegeten, die we van Hofers hadden meegenomen. De blueberry muffin, cherry turnover en applefritter waren echt heerlijk en om het af te maken vlogen er ook nog eens allemaal vlinders om ons heen. Het leek wel een sprookje. Na dit geniet momentje zijn we weer terug naar beneden gewandeld. Natuurlijk via de zelfde route als de heenweg (dus eigenlijk hebben we een beetje gecheat). Na een paar minuutjes waren we al weer beneden. Papa moest zijn magneet natuurlijk weer scoren en Shiv en ik hadden nog even een ijsje gechapt. Hierna konden we gaan. Toen we van de berg afreden kwamen we een groot meer tegen waar allemaal mensen zwommen. We zijn er even naar toe gewandeld en hebben genoten van het prachtige plekje. Papa heeft het water nog even met zijn voeten bevoeld en daarna zijn we weer verder gegaan. Even naar het hotel gereden voor een snelle plaspauze en daarna gewandeld naar Helen om het kleine maar sfeervolle stadje te verkennen. Het was er erg gezellig. Het leek ff alsof we in Duitsland waren, maar dan knusser en warmer. Er waren allemaal souvenierwinkeltjes, snoepwinkeltjes en heeeeel veel beef jerky. Overal waar we kwamen verkochten ze beef jerky, Amerika heeft echt een beef jerky obsessie. We zijn veel leuke winkeltjes tegen gekomen. We zijn bijvoorbeeld een hot sauce winkeltje tegen gekomen, waar ze mensen de heetste hot sauce lieten proeven die ze hadden. Het zou zo heftig moeten zijn dat je er zelfs voor moest tekenen. De mensen die hieraan meededen schreeuwden het uit. Papa dacht dat ze overdreven en wilde het zelf ook wel proberen maar Shiv wilde niet (pussy) dus hebben ze het beiden maar niet gedaan. Ik zou het ook wel proberen maar ik ben nog geen achttien en mocht daarom niet mee doen, ik zou het toch wel aankunnen want ik ben een echte Jampanees. We zijn ook een Nederlands winkeltje tegengekomen waar ze allerlei Delftsblauwe beeldjes verkochten maar daar bleef het niet bij, ze verkochten ook allemaal Nederlands eten. Van Verkade tot Calvé en zelfs ontbijtkoek en Haagse hopjes. Ook zijn we nog een winkeltje tegengekomen waar ze alleen maar sokken verkochten met grappige plaatjes en teksten. We zijn ook nog een kerstwinkeltje tegengekomen, voor de rest niet heel veel speciaals. Véél souvinirwinkels. Natuurlijk kon papa niet weggaan zonder een magneet van Helen dus die hebben we ook nog  even gescoord. Shiv en ik hebben nog bij een snoepwinkel chips covered in chocola gekocht. Dat at ze altijd tijdens haar exchance year dus ze vond het helemaal leuk en nostalgisch. Na een paar uurtjes gewandeld te hebben zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Daar hebben we weer een paar uurtjes uitgerust. Rond half zeven zijn we naar het restaurant gewandeld en kwam papa er achter dat de hotelsleutels niet met ons meewandelden maar in de kamer waren achtergebleven. Gelukkig kregen wij van de hotelreceptie gelijk een nieuwe sleutel waarna we weer door konden wandelen naar het restaurant, echt fijn dat alles hier op loopafstand is. Vandaag stond er Aziatisch eten op het menu. Als voorgerecht hadden we een lekkere sushirol en een Sushipiramide met zalm en tonijn. Als hoofdgerecht had ik eend met een lekkere red curry en na een lange tijd weer rijst. Ik vond het eten echt heerlijk maar misschien kwam dat ook deels doordat ik lang geen rijst meer had gechapt of überhaupt iets niet Amerikaans. Na het eten zijn we weer terug gewandeld naar het hotel terwijl we samen gezellig het namenspel speelde. Onderweg kwamen we nog wat schommelbankjes tegen aan de oever van het riviertje waar we gisteren hebben getubed. Daar hebben we even gechilled en Papa, Shiv en ik zijn nog even gaan pootjebaden. Het water was echt tantoe koud, dus zijn we maar verdergegaan. Eenmaal bij het hotel aangekomen zijn Shiv en ik naar binnen gegaan en mama en papa wilde nog even verder wandelen. Toen Shiv en ik vijf minuutjes binnen waren hoorde we ineens geklop op de deur. Daar waren mama en papa weer, het was blijkbaar begonnen met regenen dus waren ze toch maar weer naar het hotel terug gegaan. Ik vond het wel een beetje zielig voor ze want ze wilde nog zo graag wandelen in Helen, nadat ze het vanmiddag zo gezellig vonden. Het was rond negenen dus nog best vroeg, papa en mama wilde hun avond dus niet verspillen maar het was niet anders. Ik heb de avond doorgebracht met tiktokken en Shiv heeft de hele avond gebeld met Dirk. Daarna zijn we allemaal gaan douchen en zijn we na deze saaie avond maar gaan slapen.