Dag 5; Flushing Queens

19 juli 2022 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag hadden we grootse plannen voor een food tour in Chinatown Queens. Maar helaas is dat door een veel te smakelijk ontbijt best wel mislukt. In de ochtend heb ik heerlijk tot 8 uur uit kunnen slapen dankzij een jetlag pilletje. Toen ik wakker werd was Shivana al aan haar ochtendritueel ( telefoongesprek met Dirk terwijl ze haar make-up aanbrengt) begonnen. Nadat we allemaal weer fris en fruitig waren, hebben we de metro naar Queens gepakt. Na ongeveer een uurtje arriveerden we hartje Flushing. Echt alleen maar chinese winkels en restaurants om ons heen en bijna nog drukker dan Times Square. Hier hebben we gelijk onze eerste bus naar het restaurant gepakt (het viel niet mee om mijn metrokaart goed te scannen voor de busrit) omdat we geen 25 minuten in een verschroeide hete zon wilden lopen.  Kwartiertje later waren we bij Mad for Chicken. Hier hebben we de allerlekkerste KFC (korean fried chicken) ooit gegeten, het waren pootjes en vleugels, spicy en normaal. Als sides hadden we truffel parmezaan frietjes en mac&cheese met bulgogi. Doordat het zo overheerlijk was (die crispiness....) kregen we bijna al het eten op, 1 zielige poot bleef over  met als gevolg dat we alle vier barstensvol zaten. Met de hoop op een versnelde spijsvertering zijn we terug naar chinatown gaan wandelen, onderweg zijn we nog een grote koreaanse supermarkt (H-Mart) ingedoken omdat ik die altijd al eens wilde zien. Daarna in een half uurtje weer terug naar Chinatown gelopen, waar we in alle bakkerijen gingen om te zien of ze layered cake voor Shiv hadden. Deze hebben we uiteindelijk ook gevonden. Ook vonden we een grote Aziatische foodcourt in een chinese mall. Inmiddels was er al weer wat ruimte in de maagjes om verse dumplings, een chinese lamb burger en een dirty buble-tea te proberen, het eerste was heerlijk, het tweede veel te komijnig en het derde verrukkelijk en dorstlessend. Zelfs zo lekker dat we niet lang daarna nog een buble-tea hebben gekocht. Alle andere heerlijk uitziende gerechten hebben we door innerlijk ruimtegebrek niet meer kunnen proberen. Al snel was het echt tijd om China te verlaten en terug te gaan naar Amerika, in slechts een uurtje met de metro. Onderweg leek het Ennie nog een goed idee om de metro ook wat chinese grape-ice smoothie te schenken, dus goot ze wat over de bank (pour some for all the dead homies). Omdat Shivana graag echte New York cheesecake wilde proberen gingen we naar de West-Village om Eileen om haar befaamde cheesecake uit te proberen. Ook dit was heerlijk,  alle 4 smaken die we hadden. We hebben in een parkje bijna alles opgepeuzeld. Toen was het tijd voor de bios, we zijn gaan kijken naar Thor Love &Thunder in het grootste Imax theater van Noord Amerika (bij AMC Lincoln Square 13) het scherm was er echt reusachtig. Gelukkig zaten we er ver genoeg vandaan. De kids hadden (alsof we niet al genoeg hadden gesnoept) cinnamon bites, mozzarella sticks en popcorn bij de film gehaald. Ennie en ik beperken ons maar tot de popcorn, wat gelijk het enige was waar Gereny niet van heeft gegeten. De film was hilarisch, Shivana genoot vooral van het moment dat Thor voor Zeus stond (sorry Dirk). Na de film wilden Ger en ik nog wat kleins eten dus weer met de metro naar de West Village voor Bleecker Street Pizza, waar we onvervalste New York pizza slices hebben gechapt, zelfs Shivana die zei echt vol te zitten van de bios, kon de pizza toch niet weerstaan en heeft dus toch meegedaan al zat haar M vol! Daarna onze laatste metrorit, terug naar het hotel waar we al met de tweede lift naar boven mee konden, de rij viel dit keer mee. Om 11 uur lag iedereen alweer uitgeput in bed. Morgen verlaten wij New York City!