Dag 11; Virginia Beach

26 juli 2022 - Virginia Beach, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag gaan we bakken in de zon op het strand. Voordat we naar het strand gaan nog eerst even ontbijten bij Pocahontas Pancakes. Hier moesten we 30 min wachten voordat we een tafel kregen. Om die tijd te doden, zijn we even naar het strand gelopen om de sfeer alvast te proeven en daarna zijn we gewandeld naar wat souvenirwinkels, daar was het tenminste koel. Na precies een half uur ging onze bieper....yeahhhh, we mogen naar onze tafel. We hebben ommelets besteld en pancakes. Vooral de pancakes waren heerlijk. Na het ontbijt zijn we de strandspullen in de auto gaan halen en rustig gewandeld naar het strand. Gerold en de kids zijn gelijk het water en de golven op gaan zoeken en ik heb lekker onder een cabana, uit de zon, gelegen. Maar ondanks dat het nog ochtend was (10.30 uur) en ik onder een cabana lag, was het hot hot hot. Gerold en de kids lagen na het zwemmen in de zon om te bakken, maar niet voor lang, want het waaide (zo hard dat de cabana bijna wegwaaide) en volgens Shiv deed het opwaaiende zand pijn, een soort vrijwillige zandbestraling. Na twee uur waren we klaar op het strand, vooral Shiv en ik. Want het werd steeds hotter en het was niet meer uit te houden. Ik heb bewondering voor de mensen die van het strand houden en die het fijn vinden om zo lang in de hete zon te liggen.....pffffff. De planning hierna was om wat te gaan shoppen bij de dichtsbijzijnde mall. Omdat ons hotel maar 15 min van het strand lag, zijn we eerst lekker gaan opfrissen (al het zand en zout er af wassen...bleh). Nu iedereen weer fris en fruitig was, zijn we weer de hort op gegaan. Het was buiten zo heet dat we ook even verkoeling nodig hadden, dus Gerold reed naar Sweet Frogg voor heerlijke frozen yoghurt ice cream....hmmmm...heerlijk.
Inmiddels was het 15.00 uur, tijd om naar de mall te gaan. Bijna bij de mall, zag Shiv een Dicks (sportkleding zaak) waar zij absoluut naar naartoe wilde om voor Dirk iets leuks te zoeken. Gereny dacht hier ook te kunnen slagen voor een Nike Tech, maar welloe zijn maat. Wat heel erg jammer was, want t was een mooie...hè Ger. Shiv heeft hier ook niks moois kunnen vinden voor Dirk, dus zijn we maar verder gegaan. In alle bekende sportzaken in de mall kon Ger zijn Nike Tech niet vinden. In tegenstelling tot Ger is Shiv wel geslaagd voor Dirk. Dat houden we nog even stil voor Dirk....sssssttt. Bij Macy's heb ik ook nog een mooie tas gescoord, uitgezocht door Gereny en een leuke broekrok (want die had ik nog niet......ha ha ha). Trouwens......Gereny heeft uiteindelijk ook gescoord bij Lids. Daar heeft hij twee mooie petten gekocht. Eén voor hem en één voor opa Ewald. Nadat wij de mall hebben afgesloten (de mall sluit letterlijk om 19.00 uur) zijn we richting restaurant vertrokken. De kids hebben dit keer gekozen voor sushi buffet, alwaar ze gesmuld hebben van alle verschillende soorten sushi en sashimi. Daarna hebben we nog zomaar een rondje door de strip-mall waar het restaurant was gelopen. En toen was het echt tijd om de hotelbedjes op te zoeken. Morgen rijden we al vroeg in de morgen van Virginia Beach (Virginia) naar Myrtle Beach (South Carolina).