Dag 17, 24 juli 2017, van Fort Davis naar Del Rio.

26 juli 2017 - Corpus Christi, Texas, Verenigde Staten

's Morgens zijn we naar Fort Davis historic site gegaan. Dit was een legerfort dat in 1854 werd opgericht aan de weg tussen San Antonio en El Paso om emigranten die ten tijde van de goudkoorts naar het westen trokken te beschermen. Het leuke was dat we niet hoefden te betalen om dit te zien omdat er een computerstoring was;) Je kon de oude barakken van de militairen zien, de woning van de commandant, de keukens, stallen en het ziekenhuis. Sommige kamers waren niets meer dan een ruïne, anderen zagen er nog precies uit zoals vroeger maar sommige ruimtes waren ook opnieuw gebouwd en ingericht. In het ziekenhuis moest je niet hard praten want er waren overal vleermuizen op het plafond. Je kon ze niet zien maar wel horen. Ger en ik vonden het best spannend. Papa wilde graag ook de begraafplaats van vroeger op die plek zien dus hebben we 7 minuten gewandeld voor eigenlijk precies niks want er was geen graf meer te bekennen. Er zouden nog twee stenen moeten liggen maar we hebben niks gezien #tijdverspilling. Ook hadden we geen drinken mee dus dat was best wel stink. Toen we een magneet bij de Visiter center hadden gehaald zijn we snel naar de auto gegaan want daar is airco. We zijn daarna gereden naar Stone Village Market in Fort Davis waar we heerlijke sandwiches hebben gehaald. Het was niet veel maar best machtig. We hebben 3,5 uur in de auto gezeten maar zijn uiteindelijk bij de mall in Del Rio aangekomen. Eenmaal uit de auto moesten mama en ik heel nodig plassen. Dus wij met z'n tweeën rennen naar de wc in de mall kwamen we erachter dat het verschrikkelijk walgelijk daar was. Na 1 seconde in de wc te zijn gebleven zijn we er zo snel mogelijk uitgerend. Toen moest ik het de hele middag ophouden. Omdat er toch geen andere wc was gingen we maar shoppen. Papa, Ger en mama hebben lekker kunnen shoppen (vooral Ger) en ik heb me ingehouden. Mijn koffer is al vol en m'n money's zijn al op. Wel heb ik een cadeautje voor m'n vriendinnetje gekocht. Moest ook gebeuren he;) Het was een lekker kleine mall dus er waren niet zo veel winkels die we per we wilden zien. Al onze lievelingswinkels waren er wel. (Ross, Beals, Marshall, JC Pennys, Payless) toen Ger en papa in Marshalls waren zijn mama en ik weer een wc gaan zoeken. Toen ik een bordje restrooms in de bioscoop zag werd ik zo enthousiast dat ik er bijna naartoe wilde rennen. Ik zag niet dat er een jongen stond die je ticket controleerde. Ik kon dus niet naar de wc gaan want ik had geen bioscoopticket. Toen gingen we weer weg (sad). Uiteindelijk ben ik toch maar naar die vieze wc gegaan want ik hield het echt niet meer. Dit was echt het ergste dat ik ooit in m'n leven heb gedaan. In de Beals heb ik ook nog een leuk gesprek gehad met de verkoopster over het jaar highschool dat ik na mijn havo wil doen en de verschillen tussen de USA en NL (rijbewijs op je 16e en een biertje op je 21ste???). Na het shoppen zijn we simpel gaan eten bij Chick-fil-A. Een fastfood kip(burger) restaurant. Om eerlijk te zijn vond ik het niet geweldig. Papa, mama en Ger vonden het lekkerder dan KFC. Ik niet hoor. Na het avondeten zijn we of course naar de Wallie (Wallmart) gegaan die naast de mall zat. Daar heeft Ger z'n laatste centjes uitgegeven aan een Pokémon pakket en hebben we fruit gekocht voor morgenochtend. Toen we al bij de kassa stonden moest ik van mama nog een pak chips pakken uit de winkel maar aangezien Wallmart even groot is als Nederland duurde het een half uur voordat ik die chips vond. Na onze late-night shoppings zijn we naar het hotel gereden om lekker te slapen. (En toen kwamen we erachter dat het zwembad in dit hotel supergroot was en dat we geen tijd hadden om erin te zwemmen omdat het al laat was en we maar 1 nacht in dit hotel bleven).