Dag 19, 26 juli 2017, Corpus Christi

27 juli 2017 - Corpus Christi, Texas, Verenigde Staten

We blijven twee nachten in een hotel bij het strand in Corpus Christi. Het hotel is echt maar 3 minuten lopen naar het strand. Gereny heeft bij zijn verhaal al verteld wat wij de eerste dag gedaan hadden toen we aankwamen in het hotel. Want door de warmte konden de kids niet meer wachten het water in te gaan. Het water op het strand was lekker warm en de golven waren super groot. Ik ben niet zo'n liefhebber van het strand, maar ik ben wel voor de gezelligheid meegegaan. Lekker op een handdoek gezeten en genieten van de kids en Gerold die lekker aan het zwemmen waren. Het was nog best heet om vijf uur, maar er was ook een behoorlijk briesje. Dus voor mij lekker om in het zonnetje te zitten bij te bruinen. Na ons lekker dineetje in het visrestaurant hebben we nog een avond wandeling gemaakt terug naar ons hotel. Dat was ook gezellig en toch een stukje romantiek voor Gerold en voor mij, hihi.
Vandaag zijn we na ons ontbijt bij Andys Country Breakfast een uur gereden naar de King Ranch, een enorme koeiennranch van 3.340 vierkante km, waar we om 13:00 uur een rondleiding zouden krijgen. Omdat we er al om 11.30 uur waren, zijn we eerst een kijkje gaan nemen in het bij de Ranch horende museum (magneet......check!!!) en vervolgens in de zadelmakerij annex winkel. De tour kregen we van een mevrouw die sinds 1945 in Corpus Christi woont. We schatten dat ze ongeveer 75 jaar oud was maar nog steeds actief is in haar werk. Ze gaf de rondleiding in een busje waar ongeveer 26 personen inzaten. Ze wist ons in anderhalf uur veel te vertellen over de Ranch en de eigenaar met zijn gezin. De Ranch bestaat sinds 1853 en is bekend om z'n longhorn-koeien. Daar is de ranch ooit mee groot geworden. Na de rondleiding zijn we nog een uurtje gereden naar Padre Island. Een eiland met verschillende stranden. Uit alle stranden die hier zijn hebben wij gekozen voor Michael Elis Beach. De kids vonden het weer fantastisch. Ze zijn samen met Gerold het water ingegaan en hebben samen de hoge golven uitgezocht. En steeds weer. Wat een lol hadden ze. En ik weer lekker op een handdoek gezeten/gelegen en wat woordpuzzels gemaakt. Heerlijk ontspannen en chillen. Natuurlijk weer bijbruinen hihihi. Volgens mij ben in nu "donker wit" geworden ;-) Doordat ik de kids zo zag genieten heb ik me dit keer toch laten verleiden tot een duik in de zee. Helaas is het weer bevestigd, ik ben geen zeemens. Ondanks dat het water lekker warm was ben ik echt niet van al die zoutigheid en zanderigheid. Na dit strandfestijn zijn we lekker gedoucht 'not' , even al het zand afgespoeld. Inmiddels was het 19:30 uur en tijd voor het avondeten. Vandaag hadden we chinees buffet op het menu. Maar we waren zo moe dat we niet zo lang zijn gebleven, snel hebben gegeten en om 21:45 uur al in ons hotel waren. Ik weet niet wat er in het eten zat maar de kids en Gerold hadden om de beurt steeds de kleine kamer bezet gehouden. Vooral Gerold heeft er last van gehad. Hoop dat het morgen over is, want we moeten weer een paar uur rijden naar Houston, onze volgende bestemming, waar we 2 nachten zullen blijven. Nu lekker slaapie doen.....