Dag 20, 27 juli 2017, van Corpus Christi naar Houston

29 juli 2017 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Vandaag zijn we terug gereden naar de plek waar onze trip begon, Houston. Voor het zover was hebben we ons ontbijtloze hotel aan het strand verlaten voor een ontbijtje bij de Golden Corral. Ik had er eigenlijk niet zo een zin in, maar ik had de kids beloofd dat we een keer een ontbijtbuffet zouden doen en aangezien het hotel geen ontbijt had was dit de gelegenheid om mijn belofte in te lossen. Het was alleen niet slechts een ontbijtbuffet, gezien de keuze was het een ontbijt, lunch, en diner buffet in 1. Er werd zeker niet met de pet gegooid naar de veelzijdigheid. Ook Geneny gooide er deze ochtend niet met de pet naar, dat kon ook niet omdat we er in de auto achter kwamen dat hij zijn nieuwe Texas Rangers pet in het hotel vergeten was. Hij had hier erg veel verdriet om, en tijdens het ontbijt waar hij zich zo op had verheugd stond het huilen hem nader dan het lachen, ik vond het zo zielig voor hem, zelfs bij het toetje kon er geen glimlach vanaf. Omdat er vlakbij de Golden Corral een Ross was zijn we ook daar even gestopt voor de laatste inkopen, helaas geen nieuwe leuke pet voor Ger gevonden. Na Ross dan toch nog even terug naar het hotel om Gereny zijn pet te zoeken. Gelukkig hadden de kamermeisjes de pet al gevonden en Gereny was weer zo gelukkig als een kind dat zojuist zijn pet weer terug had gevonden, wat hij dus ook had.....de glimlach van een kind...... Na dit pettenavontuur zijn we nog even naar de plaatselijke outletmall gereden om te kijken wat voor moois ze hier hadden. Guess what ik hier heb gekocht. Uiteindelijk zijn we pas om 3 uur richting Houston vertrokken. Ongeveer 7 uur kwamen we aan in Kemah, een plaatsje net onder Houston. We waren hier voor de Kemah Boardwalk, een soort van kermis/attractiepark aan zee. De avondsfeer hier was gelukkig erg gezellig, met al die lichtjes en wat een zonsondergang. De attracties waren niet zo bijzonder, alleen de achtbaan wilde Ger en ik wel doen maar die was vanwege onderhoud gesloten. Wel konden we om 8 uur nog mee met een grote speedboat de zee op. Onder begeleiding van harde muziek scheurden de Badloes over de zee en zijn we allemaal (vooral Ger, die zijn pet ver weg had gestopt zodat deze niet kon wegwaaien) kletsnat geworden, dit was echt een superleuk-nat en snel avontuur! Terug op de Boardwalk hebben Ger en ik de kabelbaan nog gedaan maar deze was erg kort en daardoor niet zo bijzonder. Hierna kon ik mezelf niet meer horen door de rommelde magen van de kids dus zijn we snel naar het avondeten gereden Whataburger. Weetje, Whataburger is in 1950 in Corpus Christi Texas ontstaan, de oprichter Harmon Ronson wilde dat klanten na het nemen van de eerste hap van hun burger zouden uitroepen WHAT A BURGER!!!! Nou dat is dan zowel bij Shiv als bij Ger gelukt, zij hebben echt weer gesmuld van hun Texaanse burgers. Na Whataburger was het nog een klein uurtje naar het hotel, eenmaal aangekomen bij het Hilton in Houston een enorme hotelkamer gekregen, ik had het inmiddels moeten weten "Everything is Bigger in Texas".