Dag 13, 20 juli 2017, Guadalupe Mountains

22 juli 2017 - El Paso, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal ik ben er weer. Vandaag gaan we naar Guadalupe Mountains. Vanochtend hebben we eerst vroeg in het hotel ontbeten. Hierna zijn we gereden naar Guadalupe Mountains om daar rond te wandelen in de mooie natuur. Onderweg hebben we genoten van de omgeving. De omgeving was precies wat ik verwacht had van Texas. Overal om me heen zag ik alleen zand, bergen en een beetje groen. Heel vaak waren we alleen op de weg. De weg was ook heuvelachtig. Toen we bij het visiter center van het nationale park aankwamen hebben we eerst een film gekeken over het park en ik kreeg een boekje met allemaal opdrachten. Daarna zijn we een wandeling gaan maken die drie uur duurde, onderweg zagen we allerlei dieren, vlinders, hagedissen, eekhoorns en het spannendste van allemaal, een wild hert. We moesten over een pad van rotsen en keien klimmen en klauteren om aan het einde van de trail te komen, vooral voor papa en mama was dit erg vermoeiend. Aan het einde van de trail was een mooie kloof, helaas moesten we toen ook nog teruglopen, niet alleen dat, het begon ook nog te regenen en het allerergste was dat we een verkeerde afslag namen en daardoor een stukje de verkeerde kant opliepen, gelukkig waren er ook andere mensen die ons vertelden hoe we weer de goede kant op moesten lopen. Wat was ik blij toen we weer bij de auto waren, alles was wel erg mooi om te zien, maar wel vermoeiend. Tijdens het lopen heb ik een aantal opdrachten in mijn boek gemaakt, toen ik het boek weer liet zien bij het visiter center kreeg ik een junior ranger badge, ook heb ik de eed afgelegd waarmee ik werd ingezworen als junior ranger. Hierna reed papa naar het restaurant, een steakrestaurant wat eigenlijk een grote boerderij is. Na ongeveer dertig minuten lag het eten eindelijk op tafel. Ik wou gelijk al een hap nemen dus dat deed ik ook meteen. Na de eerste hap wist ik al gelijk dat dit de lekkerste steak van de wereld was. Na het eten probeerde papa nog een beetje vlees van zn bot af te schrapen. Terwijl hij dit deed zei hij (bijna huilend) ; "het mag niet op zijn, het mag niet op zijn" zo lekker vonden wij het eten. Na het eten gingen we naar de boerderij om even rond te kijken. We zagen bizons, herten, konijnen en nog veel meer. We zagen zelfs een slang. We hebben ook dieren gevoert zoals konijnen, bizons, lama's en herten. Na het rondkijken op de boerderij gingen we naar het hotel. We dachten dat we misschien niet meer in het hotel zouden aankomen omdat de weg waar we op moesten afgesloten was maar we zijn gelukkig wel nog goed aangekomen. Onze hotel kamer was boven, we dachten dat er geen lift was dus gingen we de koffers de trap op sjouwen. Toen alle koffers boven waren kwamen we er achter dat er wel een lift was maar ja. We moesten nog even douchen en tanden poetsen en toen gingen we slapen op naar de volgende dag.

1. Jacintha:
    23 juli 2017
    Fantastisch, lijkt me verschrikkelijk leuk om mee te maken. Parken en al die dieren. Net iets voor mij.Genieten jullie maar.Liefs