PCH1

21 juli 2015 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Vandaag stond de reis in het teken van de Pacific Coast Highway; the 1. Een uurtje bij Gilroy vandaan zijn we gelijk na het onbijt the 1 bij Montery opgereden. Natuurlijk niet zonder in Monterey op de fishermans wharf te samplen waar ze de beste clam chowder serveren. Over de winnaar waren de meningen onverdeeld. Daarna zij we doorgereden naar Carmel waar ooit Clint Eastwood de burgemeester was. Hier troffen we een erg gezellig centrum met tal van winkeltjes, gallerijtjes en boetiekjes. Ook hebben we er, nadat we trek hadden gekregen van de aanvaring met de chinees in Yosemite gisteren, chinees gegeten in Carmel. Vervolgens weer the 1 op voor het echt mooie gedeelte. Ruige bergen, woeste klippen en bulderende golven en doordat alles loopt onverstoorbaar the 1, waardoor we op de meest onwaarschijnlijke plekken van een schitterend uitzicht konden genieten. Gestopt zijn we bij Julia Burns Pfeifer State Park (blijft een schitterend plekje) en Sea Lion Point (ging hier bijna verlangen naar de knoflook lucht in Gilroy), om uiteindelijk aan te komen bij ons hotel in San Louis Obispo. Daar snel een burger gegeten en een ietsiepietsie geshopt bij Ross en toen vroeg naar bed gegaan. Morgen door richting LA.